اقتصادی

بورس کالا به عنوان نهاد مالی رسمی کشور حذف شدنی نیست

بورس کالا به عنوان نهاد مالی رسمی کشور حذف شدنی نیست



محسن زنگنه در گفتگو با خبرنگار مهربا اشاره به جوسازی‌های اخیر در خصوص خروج سیمان و فولاد از بورس کالا به واسطه طرح ادعای گرانی مصالح ساختمانی با عرضه در بورس اظهار کرد: بهترین راهکار به منظور جلوگیری از ایجاد انحصار چندجانبه در برخی کالاها ضروری است دولت به حمایت از بورس آمده و به عنوان نهاد تنظیم گر عمل کند.

وی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی مخالف بورس و کارکردهای آن نیست. همانند دیگر کشورها و بورس‌های کالایی بزرگ در جهان، بایستی دولت به عنوان یک نهاد تنظیم گر هم منافع مصرف کننده و هم منافع تولیدکننده را دنبال کند.

زنگنه افزود: وظیفه این تنظیم گری و حمایت از منافع تولیدکننده و مصرف کننده در بخش فولاد و سیمان نیز به عهده وزارت صمت است و در کل وزارتخانه‌ها بایستی در حوزه‌های کالایی مرتبط با خود در این زمینه به حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده کمک کنند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه بورس کالا یکی از نهادهای رسمی بازار مالی است و کسی نمی‌تواند بورس را رد کند، گفت: وقتی یک کالا وارد بورس می‌شود باید زیرساخت‌های دیگری نیز برای توسعه بازار آن مهیا شود. یعنی ضروری است صندوق‌های کالایی برای آن کالا راه‌اندازی شود تا این صندوق‌ها بتوانند با استفاده از منابع در اختیار خود در دو جهت در معاملات به مدیریت نوسان قیمت‌ها هم به نفع تولیدکننده و مصرف کننده کمک کنند.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا