سیاسی

خانواده شهدا نیز مجاهد فی سبیل الله هستند

خانواده شهدا نیز مجاهد فی سبیل الله هستند



به گزارش خبرگزاری مهر، هادی طحان نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان بعد از ظهر روز چهارشنبه (۶ دی ۱۴۰۲) پس از پایان یافتن جلسه نوبت صبح شورای نگهبان و در فاصله بین جلسات نوبت صبح و بعد از ظهر این شورا راهی محله‌ای در شرق تهران شد تا با خانواده شهید ناظر «قدیر سرلک» دیدار کند.

او به این مناسبت به دیدن خانواده آن شهید رفت که روز گذشته به دلیل سالروز وفات حضرت ام البنین (س)، روز تکریم مادران و همسران شهدا بود.

نکته قابل توجه در مورد این خانواده این بود که تمامی فرزندان این خانواده از اعضای شبکه ناظران انتخاباتی بوده و هستند. ضمن اینکه این خانواده در فتنه سال ۸۸ هم یکی دیگر از فرزندانش به نام «داوود سرلک» را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است. خواهران شهیدان قدیر و داوود سرلک اکنون سرناظران انتخاباتی هستند.

در ابتدای این دیدار یک جلد قرآن کریم که از سوی آیت‌الله جنتی به این خانواده شهید هدیه داده شده بود، اعطا شد و پیام ایشان نیز قرائت گردید.

در پیام آیت‌الله جنتی آمده بود: «شما برای حفظ اسلام و ایران اسلامی فرزند خود و پاره تن‌تان را فدا کردید. مجاهدت شما در نزد مردم بزرگ این سرزمین فراموش نخواهد شد و در محضر خداوند متعال اجر عظیمی خواهید داشت. صبر و پایداری شما بر صراط مستقیم بر این اجر خواهد افزود و پاداش‌تان را چندین برابر خواهد کرد. شما و فرزند عزیزتان اسوه و الگویی در پاسداری از اسلام و ایران هستید.»

در اثنای این دیدار مادر شهید آتش نشان «بهنام میرزاخانی» هم که به دیدار مادر شهید سرلک آمده بود، به این جمع اضافه شد. شهید میرزاخانی در حادثه آتش سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو در سال ۱۳۹۵ به شهادت رسید و قلب وی به یک بیمار نیازمند اهدا شد. مادر این شهید نیز از سوی طحان نظیف مورد تجلیل و تکریم قرار گرفت.

طحان نظیف هم در سخنانی بیان کرد: ایران اسلامی مدیون شهداست و برای رسیدن به قله‌های پیشرفت به یاد و نام شهدا احتیاج دارد. مادران، پدران و همسران شهدا در جهاد عظیمی که شهدای گرانقدر انجام دادند، شریک هستند و نباید عظمت این موضوع فراموش شود.

وی خاطرنشان کرد: جهادی که مادران، همسران و پدران شهدا انجام می‌دهند بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب جهاد اکبر است. طبیعتاً یک مادر به فرزندش عشق و علاقه دارد اما مادران شهدا برای هدف والاتر از این عشق و علاقه فراوان می‌گذرند.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به خاطرات مادر شهید گفت: من در گفته‌ها و خاطرات مادر شهید سرلک دیدم که ایشان گفته بود اگر ۱۰ فرزند دیگر هم داشتم تقدیم اسلام می‌کردم؛ این در حالی است که مادر وقتی از فرزندان شهیدش می‌گوید و از آن‌ها یاد می‌کند، احساساتش غلیان می‌کند و اشک می‌ریزد اما برای یک هدف والاتر حاضر است همه چیز خود را فدا کند.

وی عنوان کرد: بنابراین مادران، پدران و همسران شهدا نیز مجاهد فی سبیل الله هستند. اگر تربیت، همراهی و یاری خانواده‌های شهدا نبود، شهدا نمی‌توانستند آن حماسه‌ها را بیافرینند. از ابتدای تاریخ صدر اسلام تاکنون نمونه‌ها و الگوهای بسیاری از همراهی خانواده‌های شهدا با فرزندانشان به خاطر داریم؛ از ام وهب در کربلا تا خانواده‌هایی که فرزندانشان را برای حضور در جبهه‌های هشت سال دوران جنگ تحمیلی و سایر عرصه‌های مختلف همراهی کردند. لذا خانواده‌های شهدا در پیروزی‌های بزرگی که برای اسلام و ایران اسلامی به وجود آمد، سهم و نقش بزرگی دارند.

وی در پایان صحبت‌هایش یادآور شد: رنجی که خانواده‌های شهدا برای از دست دادن عزیزانشان تحمل می‌کنند، موجب علو درجات نزد خداوند متعال می‌شود. صبری که خانواده‌های شهدا دارند، بالاترین صبرها است که خداوند در آیاتی از قرآن کریم به جایگاه و موقعیت این افراد اشاره کرده است. از این رو خانواده‌های شهدا رتبه بسیار بالایی دارند.

مادر شهیدان سرلک نیز با بیان خاطراتی از فرزندان شهیدش اظهار داشت: شهدای گرانقدر برای حفظ دین اسلام و سربلندی ایران اسلامی جان خود را فدا کردند. امیدواریم که همه قدردان خون شهدا باشند و برای پیشرفت و توسعه کشور تلاش کنند.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا