اقتصادی

خشکسالی تهران ۳ ساله شد

خشکسالی تهران ۳ ساله شد



به گزارش خبرگزاری مهر، محسن اردکانی در نشست ارزیابی عملکرد شرکت آب و فاضلاب استان تهران، اظهار کرد: با وجود ۱۲ شرکت زیرمجموعه و فعالیت ۱۲ هزار نفر در مجموعه شرکت آب و فاضلاب استان تهران، باید جلوه بهتری داشته باشیم و با آسیب‌شناسی و رفع نقاط ضعف، روند پیشرفت خدمات، فعالیت‌ها و پروژه‌ها سرعت بیشتری بگیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران تداوم خشکسالی در استان تهران برای سومین سال پیاپی را در ۵۰ سال گذشته بی‌سابقه دانست و تصریح کرد: گزارش‌های آماری نشان می‌دهد که در ۵۰ سال اخیر همواره پس از دو سال خشکسالی، شاهد ترسالی در این استان بوده‌ایم اما برای نخستین بار سومین سال آبی خشک را در تهران پشت سر گذاشتیم.

وی موفقیت در عبور از این شرایط سخت را حاصل اتکای این شرکت به توانمندی‌های درونی خواند و افزود: با وجود گذشت حدود هشت ماه از سال، متوسط تخصیص اعتبار در بین دستگاه‌های استان تهران حدود هفت تا هشت درصد بوده اما تحقق ١١٥ درصدی شاخص‌های عملکردی و پیشرفت پروژه‌ها در شرکت آب و فاضلاب استان تهران، حاصل نگرش درون‌زا در مجموعه این شرکت بوده است.

اردکانی با یادآوری توصیه‌های مقام معظم رهبری درباره لزوم نگرش درون‌زا به توانایی‌ها و ظرفیت‌های داخل کشور، اظهار داشت: خوشبختانه این توصیه‌ها در شرکت جدی گرفته شده است چراکه با وجود تخصیص پایین اعتبارهای دولتی و در صورت اتکا به این اعتبارها، پیشرفت‌های کنونی حاصل نمی‌شد.

این مقام مسؤول همچنین بر لزوم افزایش دو برابری ضریب شاخص مدیریت مصرف در ارزیابی عملکردها تاکید و خاطرنشان کرد: اولویت نخست مجموعه آب و فاضلاب استان تهران با توجه به شرایط آبی باید مدیریت مصرف باشد اگرچه از مدیریت تأمین و توزیع نیز نباید غفلت کرد.

وی با اشاره به وضعیت بارش‌ها در دو ماهه ابتدایی سال آبی جاری و پاییز تقریباً خشک، تصریح کرد: کار سختی پیش رو داریم و باید بیشترین سرمایه‌گذاری‌ها در زمینه مدیریت تنش آبی بر روی مدیریت مصرف انجام شود که خوشبختانه ظرفیت‌های قانونی، فنی و تجهیزاتی و فرهنگی و اطلاع‌رسانی خوبی در این خصوص وجود دارد و باید فعالیت‌های چندوجهی در زمینه مدیریت مصرف انجام شود.

اردکانی ابراز امیدواری کرد: با تقویت همگرایی و با همت و درایت تمامی مدیران و کارکنان شرکت و نزول بارش در ماه‌های پیش رو، محدودیت‌های کم‌آبی در کشور و استان تهران جبران و نگرانی‌ها در این زمینه برطرف شود.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا