اقتصادی

دریای خزر امروز و فردا مواج و متلاطم است

دریای خزر امروز و فردا مواج و متلاطم است



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار دریایی سطح زرد سازمان هواشناسی برای ۲ سامانه، از اواخر وقت امروز شنبه تا عصر یکشنبه، شاهد افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه‌ای بیش از ۲۶ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج دریا بین یک تا ۱.۵ متر در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های مازندران و گلستان، در دریای خزر خواهیم بود که خطر غرق شدن شناگرها، آسیب به تورهای صیادی، آسیب به شناورهای سبک و اختلال در فعالیت‌های ساحلی و فراساحل را به دنبال دارد.

منع فعالیت‌های شیلاتی و تفریحی، منع تردد شناورهای سبک، منع ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر و منع فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحل توصیه شده است.

همچنین به دنبال فعالیت سامانه دوم از بعدازظهر دوشنبه تا بعدازظهر سه‌شنبه، افزایش بیشینه سرعت وزش باد تا ۲۶ نات (باد جنوب‌غربی) و افزایش بیشینه ارتفاع امواج بین ۱.۵ تا ۲ متر با تاکید بر مناطق ساحلی و جزایر، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در نواحی شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز را در بر می‌گیرد.

اختلال در ترددهای دریایی، خطر غرق شدن شناگرها و پاره شدن تورهای صیادی و احتمال اختلال در فعالیت‌های شیلاتی و فعالیت‌های سکوهای نفتی از جمله مخاطرات این شرایط جوی است.

منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، منع ترددهای شناورهای سبک، اتخاذ تمهیدات لازم برای فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی نیز در این مناطق ضروری است.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا