سیاسی

روابط ایران و عراق مثال زدنی است

روابط ایران و عراق مثال زدنی است



به گزارش خبرگزاری مهر، ششمین نشست کمیته مشترک سیاسی ایران و عراق به ریاست معاونین سیاسی وزارت خارجه‌های دو کشور سوم دی ماه ۱۴۰۲ در محل وزارت امور خارجه کشورمان به ریاست علی باقری کنی رییس طرف ایرانی و محمد حسین بحرالعلوم رییس طرف عراقی برگزار گردید.

علی باقری در این نشست روابط ایران و عراق را مثال زدنی توصیف کرد و با تمجید از فرهنگ پر بار و صلح ساز اربعین به میزبانی دولت و ملت عراق، بر مسئولیت تاریخی دو کشور جهت حمایت از وحدت جهان اسلام و ثبات بخشی به منطقه غرب آسیا تاکید نمود.

معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان، با برشمردن عرصه‌های متعدد همکاری‌های منطقه‌ای ایران اسلامی و عراق، خواستار جدیت مضاعف در پیشبرد پروژه‌های مشترک و به بار نشاندن عرصه‌های عینی هم افزایی در حوزه اقتصادی شد.

از سویی دیگر محمد حسین بحرالعلوم معاون وزیر خارجه عراق ضمن برشمردن ظرفیت‌های همکاری دو کشور در عرصه منطقه غرب آسیا، جهان اسلام و بازار انرژی، بر ضرورت تداوم همکاری و گفتگوهای دو کشور به منظور توسعه اقتصادی و اجتماعی و همچنین حمایت از امنیت منطقه تصریح کرد.

دو طرف در ادامه، با حمایت از مردم فلسطین و غزه بر ضرورت تقویت تحرکات دیپلماتیک و بین المللی برای مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی در غزه تاکید کردند.

طرفین همچنین لزوم اتحاد جهان اسلام برای مقابله با اشغالگری ۷۵ ساله صهیونیست‌ها در سرزمین فلسطین را مورد تاکید قرار دادند.

معاونین سیاسی دو کشور در ادامه پرونده‌های امنیتی و کنسولی را هم مورد بحث و بررسی قرار داده و در پایان، بر اجرای سریع و کامل توافقات موجود تاکید کردند.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا