سیاسی

روحانی: با درایت نظام، توطئه بدخواهان خنثی می‌شود

روحانی: با درایت نظام، توطئه بدخواهان خنثی می‌شود



به گزارش خبرگزاری مهر، «حسن روحانی» رییس‌جمهور سابق کشورمان در پیامی با محکوم کردن اقدام تروریستی در کرمان، خواستار انجام اقداماتی در کلیه سطوح برای جلوگیری از تکرار این جنایات غیرانسانی و ناکام گذاشتن تروریست‌ها در دستیابی به اهداف ضدامنیتی خود شد.

متن پیام به این شرح است:

انا لله و انا الیه راجعون

شهید و مجروح شدن ده‌ها نفر از هموطنان عزیز در مراسم سالگرد سردار مبارزه با تروریسم، شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان، جنایت تروریستی وحشیانه‌ای بود که دل هر انسانی را به درد می‌آورد. تروریست‌ها در پی انتقام از عزادارانِ سرداری هستند که بزرگترین ضربه را به آنان زد.

وحشت‌آفرینان با کشتار و ارعاب، علاوه بر جان مردم بی‌گناه، امنیت کشور، وحدت عمومی و آزادی مردم ایران را هدف گرفته‌اند. تکرار حوادث ضدامنیتی در قالب حملات تروریستی یا عملیات روانی و خرابکاری‌های فنی با هدف مخدوش کردن امنیت جامعه، ایجاد شکاف بین ملت و حاکمیت، بدبینی و القای حس ناامنی و ناکارآمدی بین آحاد ملت صورت می‌گیرد.

تقویت امنیت کشور صرفاً وظیفه نهادهای امنیتی، اطلاعاتی، انتظامی و قضایی پس از وقوع حوادثی از این دست نیست بلکه مقوله‌ای چندوجهی است که تحکیم آن وظیفه کلیه نهادهای کشوری و لشکری، جریانات سیاسی و اجتماعی و فرهنگی است و با اجماع و اتحاد و همدلی ملی ایجاد خواهد شد.

امنیت پدیده‌ای است که با تحصیل آزادی‌های مشروع، تضمین حقوق اساسی ملت و به‌کارگیری کلیه نیروهای دلسوز با نگاه ملی و جذب حداکثری تقویت خواهد شد.قطعا این بار هم با درایت نظام و هوشمندی مردم بزرگ کشورمان، هرگونه توطئه بدخواهان ایران برای ناامنی خنثی خواهد شد.

اینجانب ضمن محکومیت این جنایت دلخراش و ابراز همدردی با خانواده‌های شهدا و آرزوی شفای عاجل مجروحان و عرض تسلیت به مقام معظم رهبری و مردم شریف ایران و اهالی عزیز کرمان، امیدوارم دستگاه‌های مسئول، هرچه سریع‌تر کلیه دست‌اندرکاران این فاجعه را شناسایی و با آنان برخورد لازم را به عمل آورند.

علاوه بر آن اقداماتی در کلیه سطوح برای پیشگیری از وقوع چنین حوادث دلخراش و ناکام گذاشتن اهداف تروریست‌ها با تقویت وحدت ملی، می‌تواند ثمره این خون‌های پاک و شهدای مظلوم باشد.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

کلاس های آنلاین گاج مارکت
دکمه بازگشت به بالا