استان ها

سد «تاج امیر» در نقطه ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی

سد «تاج امیر» در نقطه ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی



به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد زیویار شامگاه شنبه در پنجاه و دومین جلسه شورای اطلاع‌رسانی لرستان با تأکید بر عنصر جهاد تبیین، از سوی همه مدیران دستگاه‌های اجرایی، اظهار داشت: جهاد تبیین زمینه‌ساز افزایش اعتماد عمومی و مشارکت در صحنه انتخابات است.

وی با بیان اینکه افزایش مشارکت در انتخابات در سایه روشنگری و تبیین اهمیت انتخابات برای مردم و اطلاع‌رسانی شفاف درباره دستاوردهای نظام برای شهروندان به دست می‌آید، افزود: شورای اطلاع‌رسانی دولت ظرفیتی اساسی در استان است که اعضای این شورا افرادی آگاه باتجربه هستند که با امکاناتی که در اختیار دارند می‌توانند در تبیین عملکرد دولت مؤثر باشند.

استاندار لرستان با اشاره به ۱۸۰ مصوبه سفر رئیس‌جمهور به لرستان، گفت: از این تعداد ۱۰ تا ۱۵ مصوبه مربوط به طرح‌های بزرگ است که در این میان ابرپروژه‌های چند ۱۰ هزار میلیاردتومانی مانند راه‌آهن وجود دارد که رقم قرارداد آن ۲۵ هزار میلیارد تومان با ۱۷ کارگاه فعال و ۱۴ تونل به طول ۳۳ کیلومتر در حال اجرا است.

زیویار، به تکمیل طرح سد «کمندان»، ورزشگاه ۱۵ هزارنفری خرم‌آباد و پیشرفت ۹۰ درصدی سد «تاج امیر» اشاره کرد و افزود: باغ‌موزه دفاع مقدس، کنارگذر دورود، زیرگذر «شول‌آباد»، مسکن ملی بروجرد، کارگو در فرودگاه، پل تقاطع دانشگاه لرستان از جمله طرح‌های بزرگ مصوبات سفر هستند که می‌توانند در سال پیش رو مورد بهره‌برداری قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه در دو سال اخیر، ده‌ها پل و تقاطع غیرهم‌سطح ساخته شده است، بیان کرد: ۳۰ پل چند صدمیلیاردی که ناقص بودند، تکمیل و صدها کیلومتر آسفالت شده است.

استاندار لرستان، افزود: در سایر حوزه‌های غیرعمرانی از جمله، امنیت لرستان در جایگاه خوبی قرار دارد، و در تمام شاخص‌های امنیتی در یک سال گذشته روبه‌کاهش است.

زیویار با بیان اینکه لرستان در مهار تورم و افزایش مشارکت اقتصادی جایگاه بهتری در مقایسه با قبل به دست آورده است، افزود: این‌ها نتیجه همراهی و همدلی در دولت بوده است که باید در تریبون‌های مختلف و خبرگزاری‌ها، بیان شوند.

وی با تأکید بر تشکیل کمیته‌های مختلف برای تبیین عملکرد دولت در استان، گفت: باید بسته‌های مختلفی در حوزه‌های فرهنگی، عمرانی و اقتصادی، سیاسی، امنیتی تدوین و کمیته‌های مختلفی در این زمینه راه‌اندازی شود که نتیجه آن ارتقای اعتمادسازی است.

استاندار لرستان به تشکیل کمیته ویژه انتخابات اشاره کرد و افزود: به‌منظور فراهم‌شدن شرایط و بسترسازی‌های لازم برای چهار مؤلفه مورد تأکید مقام معظم رهبری که سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت است این کمیته در استان ایجاد می‌شود.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا