سیاسی

شورای امنیت سازمان ملل در گروگان آمریکاست

شورای امنیت سازمان ملل در گروگان آمریکاست



به گزارش خبرنگار مهر، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان امروز در یک نشست خبری ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی اظهار کرد: متأسفانه این جنایات با شدت ادامه دارد و امروز صبح خبرهایی منتشر شد که رژیم صهیونیسیتی یکی دیگر از بیمارستان‌های فعال در غزه را مورد هدف قرار داده است. این اقدامات به شدت محکوم است. وی افزود: مجامع بین‌المللی نسبت به این جنایات ددمنشانه، مسؤولیت جدی دارند.

کنعانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اقدامات دیپلماتیک برای بازداشتن کاخ سفید در مدیریت جنگ غزه قابل پیگیری است گفت: نقش مستقیم و غیر قابل انکار آمریکا در جنایات جنگی بسیار روشن است؛ عملیات طوفان‌الاقصی به عنوان یک اقدام مشروع علیه رژیم اسرائیل نشان داد که هیمنه این رژیم، پوشالی است.

وی تصریح کرد: متأسفانه رژیم صهیونیستی در پی تلاش برای جبران بخشی از شکست خود در عملیات طوفان‌الاقصی است؛ کشتار بیش از ۱۶ هزار شهروند فلسطینی که مطابق آمار بیش از ۷۰ درصد آن، زنان و کودکان هستند، نشان‌دهنده این شکست است.

کنعانی تاکید کرد: آمریکا در مقابل این همه کشتار و فجایع، عملاً در کنار رژیم اسرائیل قرار گرفته است. گزارشات متعددی از سوی منابع آمریکایی منتشر شده که آمریکا تجهیزات جدیدی را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده است که جای تأسف دارد.

وی افزود: وزیر دفاع آمریکا اشاره می‌کند به اینکه حمایت آمریکا از امنیت رژیم اسرائیل، هیچ‌گاه قابل مذاکره نبوده و نخواهد بود؛ لذا ما (آمریکا) کمک‌هایی را به اسرائیل کردیم تا حماس، کاری را که در ۷ اکتبر انجام داده را دیگر تکرار نکند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: آمریکا رسماً اعلام می‌کند که اصل جنگ، علیه ملت فلسطین است؛ آمریکایی‌ها هم که بارها پیغام دادند ما به دنبال گسترش دامنه جنگ نیستیم، کذب محض است چرا که نمی‌توان هم تسلیحات در اختیار رژیم قرار دهند اما ادعای دیگری را داشته باشند.

کنعانی گفت: ایران، حمایت از مظلوم و ملت تحت اشغال فلسطین را یک اصل اساسی و انسانی و مهم تلقی می‌کند که این مسئله باید مورد توجه همه سازمان‌های بین‌المللی باشد. وی افزود: متأسفانه شورای امنیت سازمان ملل در گروگان آمریکاست و دولت آمریکا از قدرت و میزبانی خودش در مقر سازمان ملل در ایجاد اقدامات نامطلوب سوءاستفاده می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با همه سازمان‌های بین‌المللی که می‌توانند ایفای نقش کنند، تعامل کرده است.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا