اقتصادی

شکر رسید، فعالیت واحدهای تولید ادامه یافت

شکر رسید، فعالیت واحدهای تولید ادامه یافت



به گزارش خبرنگار مهر، بازار جهانی شکر از سال گذشته دچار نوسان بوده است و این امر بازار ایران را نیز تحت تأثیر قرار داده است. پس از افزایش نرخ جهانی شکر قیمت هر کیلو شکر در بازار داخل از ۳۵ هزار تومان در ابتدای شهریور ماه سال ۱۴۰۲ به نرخ ۴۰ هزار تومان در هفته سوم شهریور ماه سال ۱۴۰۲ رسید.

در این راستا برخی از تولیدکنندگان صنایع غذایی از کمبود شکر برای تولید محصولات خود ابراز گلایه کرده و اعلام کردند با این قیمت‌ها نمی‌توان فعالیت تولیدی را ادامه داد.

در این راستا جبرئیل برادری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی تهران از توزیع بالغ بر ۶ هزار تن شکر از ابتدای شهریور ماه سال ۱۴۰۲ تا کنون در واحدهای صنفی و صنعتی خبر داد و گفت: این سازمان با هدف جلوگیری از کاهش یا قطع فعالیت واحدهای صنفی و صنعتی همچون کارخانجات تولیدکننده بیسکویت، بستنی و … و همچنین کمک به ادامه روند کار این واحدها اقدام به توزیع این کالای اساسی کرده است.

وی ادامه داد: تاکنون ۶ هزار و ۳۷۰ تن شکر با قیمت عمده در اختیار این واحدها قرار گرفته و ۷ هزار تن دیگر نیز در حال توزیع با قیمت عمده است.

برادری همچنین از توزیع شکر با قیمت هر کیلو گرم ۲۸ هزار تومان برای خانوار خبر داد و گفت: در حال حاضر شکر مورد نیاز خانوار در واحدهای صنفی و فروشگاه‌ها در حال عرضه است.

وی درباره آخرین وضعیت بازار کالاهای اساسی گفت: گوشت مرغ به میزان کافی در بازار موجود بوده و با قیمت مناسب توزیع می‌شود؛ همچنین گوشت قرمز گوسفندی نیز با قیمت تنظیم بازاری هر کیلو گرم ۲۸۵ هزار تومان در حال عرضه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به کاهش ۱۵ درصدی قیمت روغن افزود: با عرضه مناسب، هم اکنون بازار کالاهای اساسی بخش کشاورزی با آرامش رو به رو بوده است.

این مقام مسؤول تاکید کرد: با هماهنگی‌های انجام شده برای نظارت و تثبیت نرخ کالاها و خدمات و جلوگیری از هرگونه تخلفات احتمالی، تیم‌های بازرسی در قالب گشت مشترک با حضور نهادهای نظارتی استان رصد بازار را برعهده دارند.

برادری با بیان اینکه در آستانه فصل پاییز اجازه هرگونه افزایش قیمت غیرقانونی و خارج از نرخ مصوب داده نمی‌شود، خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا افزایش خودسرانه قیمت کالا و خدمات با متخلفان برخورد خواهد شد.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا