استان ها

طرح نهضت ملی مسکن در لرستان همچنان معطل تأمین زمین

طرح نهضت ملی مسکن در لرستان همچنان معطل تأمین زمین



خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: طرح «نهضت ملی مسکن» را می‌توان مهم‌ترین برنامه دولت سیزدهم در حوزه تأمین مسکن و تعادل بخشی به بازار آن دانست. مطابق آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۷۵۹ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور در حال اجراست. این تعداد واحد مسکونی در قالب مسکن روستایی، مسکن شهری، زمین‌های تک طبقه واگذار شده به متقاضیان واجد شرایط، تکمیل حدود یک‌صد هزار واحد مسکن مهر، تولید مسکن و نوسازی در بافت فرسوده و خود مالکی در سراسر کشور اجرایی شده است.

طرح نهضت ملی مسکن در لرستان همچنان معطل تأمین زمین

اما تسهیل و تسریع در اجرا و تکمیل پروژه‌های جدید نهضت ملی مسکن در لرستان همچنان با موانعی مواجه است. در صدر این مشکلات مسئله «تأمین زمین» را می‌توان دید که ماه‌هاست در سخنان مسئولان مختلف استان مورد اشاره قرار می‌گیرد.

روند طولانی تأمین زمین برای ساخت واحدهای طرح ملی مسکن در لرستان موجب انتقاد و بلاتکلیفی متقاضیان ساخت این واحدها در لرستان شده است، در حالی متقاضیان چشم‌انتظار ساخت این واحدها، آن هم در شرایط تورم و گرانی مسکن در لرستان هستند که همچنان متولیان در حال پیداکردن زمین برای ساخت واحدهای آنها هستند.

عمده زمین موردنیاز هنوز تأمین نشده است

بهزاد شاکرمی مدیرکل راه و شهرسازی لرستان دراین‌رابطه، اظهار داشت: هنوز عمده زمین موردنیاز برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن، تأمین نشده است.

وی عنوان کرد: در این راستا راه‌های متفاوتی برای تأمین زمین این واحدهای مسکونی در استان در پیش گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه مکاتبات و جلساتی با منابع طبیعی استان برای تأمین زمین این واحدها صورت‌گرفته است، افزود: توافق با مالکان صورت‌گرفته اما همچنان کفاف زمین موردنیاز برای ساخت واحدها را نمی‌دهد.

دستگاه‌ها زمین‌ها را برگردانند

شاکرمی، بیان داشت: در راستای ماده ۱۲ قانون جهش تولید مسکن، موظف هستیم اراضی که درگذشته به نهادها و دستگاه‌های اجرایی واگذار کرده‌ایم و ساخته نشده‌اند را باز پس بگیریم و به زیر بار تولید مسکن ببریم.

وی ادامه داد: دراین‌رابطه به همه دستگاه‌های اجرایی اعلام می‌کنیم که طی سه ماه آینده چنانچه اراضی که به آنها واگذار شده را بلااستفاده بگذارند و عملیات اجرایی در آنها را شروع نکنند در قالب ماده ۱۲ قانون جهش تولید مسکن بازپس‌گیری می‌شوند و به زیر بار تولید مسکن خواهیم برد.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا