ورزشی

فرانسه ۳ – ایران صفر/ شکست سنگین در غیاب عطایی و چند ملی پوش

فرانسه ۳ – ایران صفر/ شکست سنگین در غیاب عطایی و چند ملی پوش



به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی والیبال ایران کار خود را در هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال با دیدار مقابل فرانسه استارت زد. در این مسابقه که از ساعت ۳ بامداد امروز چهارشنبه در آناهیم آمریکا آغاز شد تیم کشورمان راه به جایی نبرد و با قبول شکست در سه ست، بازنده از زمین خارج شد.

ترکیب ایران مقابل فرانسه

در شرایطی که هدایت تیم ایران در این مسابقه بر عهده علیرضا طلوع کیان بود، امیرحسین اسنفدیار، مرتضی شریفی، علی حاجی‌پور، جواد کریمی، مهدی جلوه، سیدمحمد موسوی و محمدرضا حضرت‌پور برابر فرانسه به عنوان ترکیب اصلی وارد زمین شدند.

ست اول؛ ۲۵ بر ۱۸ به سود فرانسه

تیم ایران که بدون بهروز عطایی سرمربی خود و تعدادی از بازیکنان اصلی وارد آمریکا شد در ست اول بازی پایاپایی را مقابل حریف خود به نمایش گذاشت و قرمزپوشان فرانسه را تحت فشار گذاشت. این روند تا امتیاز ۱۶ برای ایران ادامه داشت اما پس از آن فرانسوی‌ها اختلاف امتیاز را به تدریج بیشتر کردند و در نهایت ۲۵ بر ۱۸ این ست به سود فرانسه تمام شد.

ست دوم؛ ۲۵ بر ۲۲ به سود فرانسه

ایران در ست دوم کار را با قدرت بیشتری آغاز کرد و حتی از حریف خود پیش افتاد. بازی نزدیک ایران در این ست باعث شد تا ملی پوشان کشورمان حتی در امتیاز ۱۲ بر ۱۰ از فرانسه جلو بیافتند. این برتری تا امتیاز ۱۵ برای ایران حفظ شد اما بعد از آن فرانسه ۱۶ بر ۱۵ از ایران عبور کرد و سپس امتیاز ۱۷ را هم به دست آورد. ملی پوشان ایران بعد از گرفتن وقت اضافه، اختلاف امتیاز با حریف را جبران کردند و در امتیاز ۱۷، ۱۸ و ۱۹ با فرانسه برابر شدند تا با نتیجه ۲۰ بر ۱۹ سرانجام شاگردان طلوع کیان از فرانسه عبور کنند.

اما فرانسوی‌ها دست بردار نبودند و بعد از تساوی ۲۰ – ۲۰ با گرفتن سه امتیاز متوالی کار را برای ایران سخت کردند. این ست در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به نفع فرانسه به پایان رسید.

ست سوم؛ ۲۵ بر ۱۹ به سود فرانسه

در ست سوم برتری با تیم ایران بود و شاگردان طلوع کیان ابتدا ۲ بر صفر از فرانسوی‌ها پیش افتادند. اختلاف ۲ امتیازی بین دو تیم با نتیجه ۵ بر ۳ ادامه یافت و با نتیجه ۶ بر ۴ تمدید شد ولی قهرمان المپیک توکیو کار را در امتیاز ۶ به تساوی کشاند و سپس از ایران جلو زد. در حالی که بازی با نتیجه ۱۱ بر ۹ به سود فرانسه در جریان بود، با حضور بردیا سعادت در زمین ایران موفق شد کار را به تساوی بکشاند ولی از دست دادن سه سرویس متوالی، بازهم فرانسه را پیش انداخت و نتیجه ۱۶ بر ۱۳ روی تابلو ثبت شد.

اشتباهات عجیب بازیکنان ایران که به دلیل کارشکنی آمریکا در صدور روادید دیر وارد آناهیم شدند، یقه تیم کشورمان را گرفت و در پایان باعث برتری ۲۵ بر ۱۹ فرانسه شد.

ایران – بلغارستان روز جمعه

تیم ملی ایران در دومین دیدار خود در این هفته از ساعت ۷ صبح روز جمعه به مصاف بلغارستان می‌رود. به گفته رئیس فدراسیون والیبال ایران، برد و باخت تیم کشورمان در این هفته تأثیری در جایگاه والیبال ایران در لیگ ملت‌ها ندارد و نتایج کشورمان با مصوبه فدراسیون جهانی «فریز» شده است.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا