بازارشهریمنتخب سردبیر

محلات و خیابان‌های منطقه ظفر را بشناسید

خیابان ظفر یا «شهید دستگردی» در شمال شرق تهران واقع شده و جزء منطقه ۳ شهرداری تهران به شمار می‌آید. منطقه ظفر دسترسی خوبی به سایر نقاط پایتخت دارد و همین موضوع باعث شده مورد توجه ساکنان تهرانی قرار بگیرد. در اطراف این منطقه، امکانات زیادی از جمله بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، فروشگاه‌ها و مراکز تجاری و… دیده می‌شود. همچنین می‌توان از طریق خیابان ظفر شریعتی به خیابان دستجردی و ولیعصر راه یافت. برای اطلاع از مظنه خرید خانه و آپارتمان در ظفر به سایت‌هایی چون کیلید، دیوار و شابش سری بزنید و با پیشنهادهای شگفت انگیزش رو به رو شوید.

 خیابان‌های مهم ظفر

محلهٔ ظفر در منطقه استراتژیکی قرار گرفته و خیابان‌های اصلی چون ولیعصر و شریعتی و بزرگراه‌های وسیعی مانند آفریقا و مدرس به این منطقه متصل شده یا به آن دسترسی پیدا می.کنند. خیابان ظفر از سمت غرب به شرق به خیابان‌های اصلی بهروز و نفت شمالی محدود می‌شود. منطقهٔ ظفر دارای خیابان‌های مهمی از جمله، خیابان فرید افشار، خیابان شریعتی، خیابان نفت، خیابان بهروز و…است.

خیابان نفت: این خیابان یکی از خیابان‌های مهم محله ظفر است که به مرور زمان به خیابان دکتر مصدق تغییر نام داد. خیابان نفت، خیابانی است که کوچه‌های باریک و ساختمان‌های بلندی دارد.

خیابان شریعتی: مسجد ابوالفضل در این خیابان واقع شده است. خیابان شریعتی یکی از خیابان‌های طولانی شهر تهران که جهتی جنوبی – شمالی دارد، پیش از انقلاب «جاده قدیم شمیران و خیابان کورش کبیر» نام داشت و پس از انقلاب «دکتر شریعتی» نام‌ گرفت. دکتر شریعتی که نویسنده و پژوهشگر مشهور ایرانی بود، در حسینیهٔ ارشاد همین خیابان سخنرانی‌های فراوانی داشت. خیابان شریعتی یکی از قدیمی‌ترین جاده‌های ارتباطی تهران به پهنهٔ شمیران و قصران است. این خیابان دسترسی خوبی به وسایل حمل و نقل عمومی دارد و ایستگاه‌های مترو شریعتی، قلهک، قیطریه و تجریش در اینجا قرار دارند. خیابان شریعتی مکان‌های مهمی از جمله بیمارستان مفید، حسینه ارشاد، بیمارستان ایرانمهر، بیمارستان نگاه، موزه رضا عباسی، بوستان اندیشه و پارک شریعتی «پارک کوروش» دارد.

 

خیابان ولیعصر: معروف‌ترین بیمارستان قلب پایتخت که بیمارستان شهید رجایی نام‌گذاری شده، در این خیابان قرار گرفته است. خیابان بهروز و خیابان افشار از دیگر خیابان‌های معروف ظفر هستند.

 موقعیت جغرافیایی ظفر

اگر گذرتان به مناطق شمالی افتاده باشد، مطمئنا نام خیابان ظفر به گوشتان خورده است. ظفر یکی از خیابان‌های شمیران به شمار می‌آید. امروزه این خیابان به نام خیابان «هوشنگ دستجردی» نام‌گذاری شده و از سمت غرب به خیابان ولیعصر، از سمت شرق به خیابان شریعتی، از سمت شمال به محله زرگنده و از سمت جنوب به محله داودیه محدود می‌شود. خیابان ظفر به دلیل دسترسی بالایی که دارد، جزء محله‌های پرتردد به شمار می‌آید و همه نوع امکانات حمل و نقل چون مترو و بی آر تی برای رفت و آمد شهروندان در نظر گرفته شده است. خیابان ظفر و محله‌هایی که در اطراف آن وجود دارد، در موازات با بلوار میرداماد قرار گرفته‌اند. همچنین بهتر است بدانید خیابان ظفر یک طرفه است و با خیابان نلسون ماندلا و بزرگراه مدرس تقاطع دارد. بخشی از محله ظفر در محلهٔ زرگنده و بخش دیگری از آن در محله داودیه قرار گرفته و به همین دلیل هم منطقه ظفر را “میان محله‌ای” نیز می‌نامند.

 

بافت محلهٔ ظفر

بیشتر خانه‌های محلهٔ ظفر متراژ بالایی دارند. نکتهٔ دیگری که درباره منطقه ظفر وجود دارد این است که خانه‌های ظفر طبق اصول شهرسازی ساخته نشده‌اند. در نتیجه کوچه‌های باریک و کم عرضی دارند. ظفر از جمله محله‌های خوش آب و هوای شمال شهر تهران بوده و بافت آن غالبا اداری است و در ساعات اداری حجم ترافیک سنگینی دارد. خانه‌های منطقه شمالی ظفر نوساز بوده و خانه‌های منطقهٔ جنوبی آن فرسوده‌اند. به طور کلی با توجه به امکانات، آب و هوا و دسترسی خوبی که دارد، جزء محله‌های پرمتقاضی پایتخت محسوب می‌شود.

 امکانات ظفر

موقعیت قرارگیری محله ظفر باعث شده از نظر امکانات در سطح ایده‌آلی قرار بگیرد. این منطقه دارای امکاناتی چون مراکز اداری، تجاری، بوستان‌ها، انواع مدارس، مساجد، مراکز درمانی و مراکز خرید است. همچنین ساختمان اداری مهمی چون سفارت ایتالیا، لهستان و …در ظفر واقع شده‌اند. مراکز خرید این منطقه شامل، مرکز خرید قلهک، مرکز خرید نگین ظفر، مرکز خرید اسکان و مرکز خرید میرداماد هستند. انواع بیمارستان‌های مجهزی چون بیمارستان خاتم‌الانبیا، بیمارستان کودکان علی‌اصغر و بیمارستان مطهری در این محدوده قرار گرفته‌اند.

دسترسی

ظفر از نظر دسترسی یکی از محله‌های خوش مسیر تهران است و به دلیل قرار‌گیری در خیابان ولیعصر، دسترسی بالایی به وسایل حمل‌ونقل عمومی دارد. منطقهٔ ظفر دارای ایستگاه بی‌آر‌تی است. خط متروهای میرداماد و شریعتی از جمله نزدیک‌ترین ایستگاه‌های مترو به این محدودهٔ است. همچنین در این منطقه خطوط پایانه شهید افشار و هفت تیر ایستگاه اتوبوس دارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

کلاس های آنلاین گاج مارکت
دکمه بازگشت به بالا