اقتصادی

موفقیت سرمایه گذاری در مناطق آزاد ایران را تضمین می‌کنیم

موفقیت سرمایه گذاری در مناطق آزاد ایران را تضمین می‌کنیم



به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الله عبدالملکی روز پنجشنبه در آئین افتتاح نمایشگاه بین المللی گردشگری در استان سلیمانیه عراق افزود: اقتصاد جمهوری اسلامی ایران بر مبنای اقتصاد مقاومتی و بر ۵ اصل استوار است که یکی از این اصل‌ها برون گرایی است.

عبدالملکی با اشاره به اینکه اگر همه کشورها اقتصاد قوی داشته باشند، اقتصاد جهانی قوی و خوبی را خواهیم داشت اضافه کرد: یکی از پایه‌های برون گرایی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران ایجاد مناطق آزاد هستند.

وی با بیان اینکه ۲۵۰۰ شرکت در مناطق آزاد ایران فعالیت می‌کنند افزود: ۱۰۰ هزار واحد اقتصادی نیز در این منطقه در حال فعالیت و کسب و کار هستند.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه ۷ منطقه آزاد ایران قابلیت جذب گردشگری و سرمایه گذاری در این حوزه را دارند اظهار داشت: ۱۳۰ بسته و فرصت سرمایه گذاری در این مناطق به ارزش یک میلیارد یورو آماده ارائه به سرمایه گذاران و پذیرش حضور آنان می‌باشند.

پیگیری برای برقراری پرواز مستقیم از مناطق آزاد به کشورهای همسایه

مشاور رئیس جمهور از پیگیری برای برقراری پروازهای مستقیم از مناطق آزاد به کشورهای همسایه از جمله استان‌های عراق خبر داد و اضافه کرد: مناطق آزاد ایران سالانه پذیرای ۱۰ میلیون گردشگر داخلی وخارجی هستند و برای تقویت و تسهیل مسافرت گردشگران خارجی به این مناطق برنامه ریزی شده است.

عبدالملکی در پایان از زحمات استاندار و مسئولین اقلیم کردستان در برقراری نمایشگاه گردشگری و نیز آماده سازی اقلیم برای تردد زائران کربلا تشکر کرد.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا