استان ها

نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم

نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم



به گزارش خبرنگار مهر، سید احسان خاندوزی، بعدازظهر جمعه در جمع مدیران اقتصادی بخش‌های دولتی و خصوصی استان یزد اظهار کرد: موضوع مولد سازی دارایی های مازاد دولت باید در اولویت استانها قرار گیرد که انجام آن به نفع مردم، کشور، تولید و اشتعال است.

وی بیان کرد: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی شناسیم و هدف دولت همان روش های توافقی است و از همه ابزارها باید در ابن ارتباط استفاده شود.

خاندوزی عنوان کرد: شاه بیت در حوزه اقتصادی موضوع پایان دادن به رکورد تورمی سنوات گذشته است و تا رسیدن به اهداف بلند مدت در این مسأله اقدام لازم با همکاری بخش های مختلف در کشور صورت خواهد گرفت.

وزیر اقتصاد گفت: به رغم تداوم تحریم های اقتصادی دشمنان علیه نظام و جمهوری اسلامی، با همکاری کشورهای همسایه و سایر کشورها همه تلاش خود را برای برون رفت از تورم سال ۹۰ به کار گرفته ایم و دولت در دو سال اخیر با همکاری بخش خصوصی اقدامات خوبی انجام داده است

سرمایه گذاری خارجی در پایان امسال به ۱۰ میلیارد دلار می رسد

خاندوزی تصریح کرد: سرمایه گذاری خارجی به رغم تحریم ها در پایان امسال به ۱۰ میلیارد دلار می رسد ولی با این وجود برای سال آینده برای کنترل تورم اقدامات لازم و مناسب با همراهی و همکاری بخش های مختلف انجام می شود.

وزیر اقتصاد گفت: روحیه جمعی و همکاری بخش خصوصی با دولت، نقش مهمی در تحقق اهداف اقتصادی دولت در کمک به حل مشکلات کشور و مردم دارد و برای انجام آن تلاش و پیگیری و تاکنون اقدامات خوبی انجام شده است.

وزیر اقتصاد بیان کرد: برای غلبه بر مشکلات و تحقق اهداف اقتصادی دولت باید از اقتصاد تمرکز گرای گذشته خارج شویم و خوشبختانه در یزد و برخی استان این مشکل وجود ندارد .

خاندوزی تصریح کرد: دولت به موضوع مشوق های سرمایه گذاری معتقد و پایبند است و باید بیش از گذشته در سایه ارتقای بخش خصوصی و دولتی در کشور به این بخش توجه کند.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا