ورزشی

والیبال به آرامش نیاز دارد/ تصمیمات باید در راستای منافع ملی باشد

والیبال به آرامش نیاز دارد/ تصمیمات باید در راستای منافع ملی باشد



عباس میرحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره شرایط این روزهای فدراسیون والیبال ایران گفت: تیم ملی بزرگسالان ایران برخلاف رده‌های سنی والیبال ایران عملکرد خوبی نداشت و لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ آخرین فرصت برای رسیدن به سهمیه المپیک است، با توجه به این شرایط بهتر است داورزنی تا پایان المپیک در فدراسیون بماند و برخی کارها را سر و سامان بدهد. من برای همه فدراسیون‌های ورزشی احترام قائل هستم اما فدراسیون والیبال جز پرافتخارترین فدراسیون‌های ورزشی است.

وی گفت: درست است که تیم ملی والیبال برخلاف سال‌های گذشته انتظارات را برآورده نکرد اما ما یک مسابقه دیگر برای کسب سهمیه المپیک پیش رو داریم و نباید آن را از دست بدهیم. زمان اندکی تا رقابت‌های لیگ ملت‌ها باقی مانده و به نظرم صلاح این است که وزارت ورزش، داورزنی را به عنوان سرپرست فدراسیون والیبال ابقاء کند. کار تیم ملی والیبال برای کسب سهمیه المپیک بسیار سخت شده و به صلاح والیبال است که فعلاً داورزنی در فدراسیون بماند. سرمربی تیم ملی باید انتخاب شود و داورزنی که یک مدیر با تجربه است می‌تواند از پس آن بربیاید.

کارشناس والیبال ایران تأکید کرد: بالاخره هر آمدنی، رفتنی دارد و نمی‌توان این توقع را داشت که همیشه یک نفر امور را در دست بگیرد. به هر حال کسانی هم که برای انتخابات فدراسیون نامزد شدند حق این را دارند که در یک رقابت سالم شانس خودشان را امتحان کنند. ولی با توجه به شرایط فعلی والیبال و حساسیتی که تیم ملی در سال منتهی به المپیک دارد بهتر است تصمیمات در راستای منافع ملی باشد.

میرحسینی گفت: همه ما باید منافع ملی را در نظر بگیریم و از غرض‌ورزی دوری کنیم. والیبال به آرامش احتیاج دارد و با تصمیمات خوب می‌توان این آرامش را در سال منتهی به المپیک به وجود بیاوریم. داورزنی زمانی که به عنوان رئیس فدراسیون والیبال انتخاب شد، راه مرحوم یزدانی خرم را ادامه داد و والیبال با تصمیمات او سر و سامان گرفت. به نظرم هر رئیس دیگری که به جای داورزنی در فدراسیون والیبال روی کار می‌آید باید راه او را ادامه بدهد. ما نباید زحماتی که داورزنی برای والیبال ایران کشیده را فراموش کنیم. اگر الان والیبال در بین مردم محبوبیت دارد مدیون تصمیمات درستی است که در این رشته ورزشی گرفته شده است.

مربی والیبال تأکید کرد: با این حال به نظرم نباید تصمیمی گرفته شود که والیبال از چاله دربیاید و به چاه بیافتد. برگزاری مجمع فوق‌العاده فدراسیون والیبال جز قوانین فدراسیون بین‌المللی است، البته که رعایت قوانین داخلی هم اهمیت ویژه‌ای دارد. امیدوارم در نهایت با همراهی و همکاری وزارت ورزش و جوانان تصمیمات درست برای والیبال ایران گرفته شود.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا