ورزشی

ورزشگاه تختی نیم فصل دوم آماده است/ اماکن ورزشی ۲۶ مهر رایگان شد

ورزشگاه تختی نیم فصل دوم آماده است/ اماکن ورزشی ۲۶ مهر رایگان شد



به گزارش خبرنگار مهر،‌ علی جوادی در نشست خبری که امروز به مناسبت هفته تربیت بدنی در محل اداره کل ورزش و جوانان استان تهران برگزار شد، اظهار کرد: طی ۱۸ ماهی که مسوولیت اداره کل ورزش و جوانان را برعهده گرفتم برنامه های زیادی با تغییر رویکرد در حوزه ورزش اجرا و افتخارات زیادی با همکاری و هماهنگی معاونین اداره کل و شهرستان های استان ایجاد کردیم.

وی افزود: در حوزه ورزش ارتباط خوبی با آموزش و پرورش فراهم شده و با تعاملاتی که ایجاد کردیم بسیاری از مربیان که از بدنه ی معلمان و مربیان تربیت بدنی هستند در حوزه استعدادیابی از وجود آن ها استفاده کنیم به جای این که در این زمینه فراخوان بدهیم.

جوادی ادامه داد: در بخش ورزش همگانی براساس آخرین ارزیابی که در این حوزه داشتیم حدود ۷ درصد ورزش همگانی در استان تهران افزایش پیدا کرده که البته به این آمار راضی نیستیم و طی ۴ تا ۵ سال آینده ضمن حفظ این آمار سعی داریم این آمار را تا ۴۰ درصد افزایش دهیم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران خاطرنشان کرد: نسبت به چند سال گذشته تعداد ورزشکاران اعزامی به بازی های آسیایی افزایش پیدا کرده و امسال ۷۴ نفر در بازی های آسیایی و ۴۰ نفر از ورزشکاران استان تهران در بازی های پاراآسیایی شرکت می کنند. همچنین باشگاه های فعال در لیگ های کشور در شیب مثبت رشد قرار دارد.

جوادی گفت: از باشگاه های استقلال، پرسپولیس، هوادار و پیکان مکاتباتی داشتیم و درخواست کردیم که در سایر رشته ها نیز تیمداری و حمایت لازم را داشته باشند و توجه جدی به پیشکسوتان‌ کنند. بعد از تامین اعتبار حتما در سال های آینده شاهد خواهیم بود این باشگاه ها از ورزش قهرمانی بانوان نیز حمایت خواهند کرد. در بخش ورزش حرفه ای نیز سعی داریم از حمایت بخش های خصوصی و بنگاه های صنعتی نیر در استان تهران بهره مند خواهیم شد.

وی همچنین از رایگان شدن کلیه اماکن ورزشی استان تهران در روز ۲۶ مهر به مناسبت هفته تربیت بدنی خبر داد و افزود: در هفته تربیت بدنی برنامه های متنوعی در سطح استان تهران و شهرستان مربوط به این استان خواهیم داشت که یکی از برنامه های پیش بینی شده رایگان شدن کلیه اماکن ورزشی در ۲۶ مهر روز تربیت بدنی خواهد بود. همچنین افتتاح ۱۲ پروژه عمرانی و برگزاری بیش از ۶۳۰ برنامه همگانی و قهرمانی و همچنین ۴۰ برنامه فرهنگی و جوانان در سطح استان تهران از دیگر برنامه های پیش بینی شده در هفته تربیت بدنی است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در پاسخ به خبرنگار مهر مبنی بر اینکه ورزشگاه‌های تختی و شهر قدس با وجود وعده و وعیدهای چندین سال بالاخره چه زمانی به لیگ برتر برمی‌گردند، گفت: قید زمانی مدنظرمان هست؛ درباره ورزشگاه تختی گفتیم در نیم‌فصل دوم به کمک استادیوم آزادی می‌رسانیم و آلترناتیو تیم‌های تهرانی می‌کنیم. همین امروز همکاران ما به استادیوم رفتند و طبق برنامه پیش می‌رویم. هم‌استانی‌ها اخبار این‌طرف و آن‌طرف را گوش ندهند و به اخبار رسمی اداره کل توجه کنند. ما می‌خواهیم تختی را برای نیم‌فصل دوم لیگ آماده کنیم چون یک کار جهادی شروع شده و این ورزشگاه مورد بی‌مهری‌های زیادی قرار داشت. چمن، نور، رختکن، لایه‌ها، خاک‌برداری، زمین و تمام زیرساخت‌ها مشکل داشته‌اند و ما به شکل اصولی در حال بازسازی هستیم. بسیاری از کارها انجام شده و در چین سوم و چهارم چمن هستیم که رضایت‌بخش بوده. البته اشکالاتی داریم که مرتفع‌اش می‌کنیم. امکانات جانبی مثل اسکوربورد، نور و … هم در حال رفع هستند تا یک استادیوم خوب برای بازی‌های لیگ داشته باشیم.

جوادی در مورد ورزشگاه شهرقدس گفت: درباره ورزشگاه شهر قدس هم مذاکرات و مکاتباتی داشتم و پنج‌شنبه هم با فرماندار و شهردار این شهر صحبت‌هایی کردیم که یکی از مصوبات، احیا ورزشگاه بوده که اتفاق افتاده است. برای این ورزشگاه اعتبار خوبی درنظر گرفته شده که انتهای فرایند کاشت چمن استادیوم فوتبالش هستیم و به زودی این ورزشگاه هم در مدار لیگ برتر قرار خواهد گرفت.

وی در رابطه با ورزشگاه جدیدالتاسیس استان تهران خاطرنشان ساخت: موضوع ورزشگاه از زمان سرپرستی کیومرث هاشمی در دستور کار و پی‌گیری بوده که دستور رئیس‌جمهور را به دنبال داشت. برای جانمایی این ورزشگاه چند پیشنهاد از چند شهرستان رسید که عیناً به وزارت اعلام کردیم. از شهریار، ملارد، پرند، پردیس و آفتاب تهران درخواست داشتیم. بررسی این موضوع فراتر از حد و سطح اداره کل بوده که یک کارگروه در نهاد ریاست‌جمهوری ذیل نظر معاونت اجرایی برای ظرفیت‌شناسی شکل گرفت. بررسی ابتدایی به انتخاب شهر آفتاب منتج شده ولی هنوز بررسی‌های دیگر در کار است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران در خصوص انتخابات هیات فوتبال عنوان کرد: دوره قبلی نقدهای زیادی به ریاست آن وجود داشت و ما نقدهای کارشناسی و صحیح که شخصی نبوده‌اند را احصا کردیم. به موارد درستی رسیدیم که رئیس وقت هیات، کارهایی را رسیدگی نکرده. با رئیس هیات فوتبال جلسه گذاشتیم و خواهش کردیم مطالبات فوتبال زنان، داوران، مدارس فوتبال و … مورد بررسی و دقت قرار بگیرد که افاقه نکرد و موارد را به هیات رئیسه و رئیس فدراسیون منتقل کردیم. حبیب‌الله شیرازی هم استعفا کرد و احمدرضا براتی مسند سرپرستی ریاست را در اختیار داشت و مجمع را برگزار کرد. هیات تهران در این مدت ۶ ماهه موقت هم از قبل بهتر بود، مجمع دموکراتیکی هم برگزار شد و اعلام شد که آرام‌ترین، فنی‌ترین و سالم‌ترین مجمع انتخاباتی برای هیات فوتبال تهران بوده. اداره کل استان و فدراسیون در این انتخابات بی‌طرف بوده‌اند و رای مجمع، رای به فوتبال بود. همه کاندیداها صلاحیت داشتند ولی سیدمیرشاد ماجدی با رای مجمع به ریاست رسید. ما اعلام کردیم هر کسی را مجمع تعیین کند، مورد تایید ماست. ماجدی هم ویژگی‌ها و مزیت‌های خاص خودش را دارد که جامع‌تر بوده. او فوتبالیست، مربی، مدیر و سرپرست فوتبال ایران بوده که با استفاده از این امتیازات می‌توانند به فوتبال تهران کمک کنند. من انتظارات و ملاحظات را به ایشان گفته‌ام؛ استعدادیابی، مدارس فوتبال، پیشکسوتان، مسئولیت‌های اجتماعی، فوتبال زنان و … از اهم درخواست‌های ما بوده‌اند. در داوری تهران دیگر چیزی نداریم؛ علی‌رضا فغانی رفت، منصوری امسال بازنشست است، سیدعلی بازنشست شده، فقط یک امیر عرب‌براقی را داریم. زشت است رئیس هیات بگوید داوران به من مربوط نیستند! درباره عدم خروج تیم‌های تهرانی هم صحبت کردیم و فکر می‌کنم با حضور ماجدی، این معضلات حل بشوند.

جوادی در مورد اینکه کشتی تهران از نظر فنی و امکاناتی به بن بست خورده به طوریکه تنها ۲ کشتی‌گیر از جمع ۲۰ کشتی گیر اعزام شدند، گفت: کشتی یکی از رشته‌های المپیکی ماست که همیشه جور ورزش کشور را می‌کشد. در بازی‌های آسیایی اگر کشتی به داد ورزش کشور نرسیده بود رتبه ما ۲رقمی ‌می‌شد. باید ببینیم قبلا کشتی تهران چه ظرفیتی داشت. سوریان، دبیر، جدیدی و… کشتی گیرانی بودند که در مسابقات المپیک و جهانی افتخار افرینی می‌کردند. کشتی تهران در یک دوره زمانی افول داشت.

وی افزود: مربیان سازنده از کشتی تهران قهر کردند. هیچ وقت جریان وفاق ملی در استان تهران شکل نگرفت. در دوره مدیریت جدید آیا این نقد وارد است؟ الان همه همراه شده‌اند. فلاح، بنا، رضایی، آذرپیرا، یونس امامی و… آمده‌اند کمک می‌کنند که نشان می‌دهد کشتی تهران در حال رشد است. ۲سال بعد از تغییراتی که در تهران داشتیم استان تهران در المپیاد قهرمان می‌شود. در چند وزن کشتی گیران تهرانی مازندران را شکست دادند. بعد از اینکه در ۶وزن اول شدیم و در آزاد و فرنگی نایب قهرمان شدیم، نوشتند دوباره خیزش کشتی تهران شکل گرفت و زنگ خطر برای مازندران به صدا درآگد. این نشان می‌دهد جریان سازی داشتیم.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان تهران با اشاره به امکانات زیرساختی ورزش کشتی، عنوان کرد: ورزشگاه ۷تیر جه بلایی سرش آمده بود؟ الان ۴۰۰نفر ظرفیت خوابگاهی برایش با کیفیت خوب ایجاد و خود سالن بین المللی شده است. دبیر کمک کرد، از محل اعتبارات خیرین و بیرون از دولت بازسازی شد اما اداره کل هم در برخی شهرستان‌ها سالن‌ها را در اختیار کشتی قرارداد. در شهریار، بهارستان، رودهن دماوند و چندین شهرستان دیگر سالن کشتی داریم. در اختیار هیات‌ها قراردادیم تا کار قهرمانی کنند که در آینده خودش را نشان می‌دهد. با جریان تمرینی که زیر نظر فلاح و بنا شکل گرفته، کشتی تهران به روزهای خودش در کشتی آزاد و فرنگی بر می‌گردد.

مدیرکل ورزش جوانان استان تهران بااشاره به تاسیس یک ورزشگاه ویژه بانوان در استان تهران گفت: با توجه به اینکه نیمی از مدال آوران ما در بازی‌های آسیایی بانوان بودند و در توزیع سرانه ورزشی ما نتوانستیم به اندازه ۵۰ درصد جمعیت بانوان استان تهران ظرفیت ورزشی در اختیار آنها قرار دهیم، در حالی که ظرفیت و توان آنها در این بازی‌ها نشان داد بیشتر از مردان برای کسب مدال و سکو تلاش می‌کنند بنابراین باید نگاه ویژه به آنها داشته باشیم، همچنین در اولین دیداری که با کیومرث هاشمی داشتم تاکید بر این داشت که در بخش بانوان یک ورزشگاه ویژه داشته باشیم که در نتیجه با سازمان برنامه‌ریزی و مدیریت استان تهران در این خصوص جلسه داشتیم که اگر شرایطش فراهم شود ورزشگاهی ویژه‌ای برای بانوان ایجاد کنیم.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا