اقتصادی

وزیر نیرو آخرین وضعیت ۳ طرح سد سازی در گیلان را تشریح کرد

وزیر نیرو آخرین وضعیت ۳ طرح سد سازی در گیلان را تشریح کرد



به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر محرابیان عصر پنج شنبه در خاتمه سفرش به گیلان و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با اشاره به محدودیت‌های منابع آبی در گیلان، مدیریت منابع در این استان امری ضروری است.

وی با اشاره به احداث ۳ سد پلرور، شفارود و دیورش در گیلان افزود: با مانع زدایی و برنامه ریزی صورت گرفته روند اجرای این ۳ پروژه مهم سدسازی گیلان سرعت قابل توجهی به خود می‌گیرد.

وزیر نیرو از تکمیل سد شفارود تا سال آینده خبر داد و اضافه کرد: با سرعت بخشی روند اجرای پروژه و رفع موانع سد شفارود تا سال آینده تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

محرابیان با اشاره به اینکه سد پلرود برای گیلان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: با مانع برداری، اعمال تصمیم گیری ها و سرعت بخشی در کارها سد پلرود تا پایان سال آبگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شرایط جوی اجازه بازدید از سد دیورش رودبار را نداد، افزود: با اقدامات صورت گرفته و رفع موانع پیش بینی می‌شود تا نیمه اول سال آینده سد دیورش آبگیری می‌شود.

وزیر نیرو با تاکید بر ضرورت ساماندهی شبکه فاضلاب شهری رشت بیان کرد: ساماندهی و بازسازی شبکه فاضلاب شهری رشت که از مصوبات اصلی سفر رئیس جمهور به گیلان بود، با جدیت دنبال می‌شود.

محرابیان از احداث تصفیه خانه جدید در شرق رشت خبر داد و اضافه کرد: در کنار تکمیل ۲ تصفیه خانه در ساخت رشت، تصفیه خانه جدیدی در شرق رشت احداث می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات در حال انجام در حوزه آبرسانی مناطق روستایی افزود: بیش از ۸۰۰ روستای گیلان با مشارکت سپاه و آبفا در جهاد آبرسانی منتفع می‌شوند.

وزیر نیرو از پیشرفت ۳۴ درصدی ۸۰۰ پروژه آبرسانی روستایی در گیلان خبر داد و اضافه کرد: بر اساس این داده آماری از متوسط کشوری کمی عقب هستیم و باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

محرابیان از اجرای ۸ طرح بزرگ برق رسانی در گیلان خبر داد و بیان کرد: این طرح‌ها تا قبل از اوج بار تابستان سال آتی به بهره برداری می‌رسد.

وی از اجرای ۱۲ درصدی طرح جایگزین سیم به کابل در گیلان خبر داد و افزود: مجموع جایگزینی سیم به کابل در گیلان به ۳۶ درصد می‌رسد.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

کلاس های آنلاین گاج مارکت
دکمه بازگشت به بالا