بازار

پرستاران بخوانند: بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران

مخاطب این مطلب پرستارانی هستند که قصد مهاجرت دارند. با توجه به درخواست دنیا برای پذیرش هرچه بیشتر پرستاران، لازم است مقصد خود را به عنوان یک پرستار با دقت انتخاب کنید. انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران به فاکتورهای متعددی بستگی دارد که ما در ادامه این مطلب به آنها پرداخته‌ایم.

بنابراین اگر تخصص پرستاری دارید، بد نیست بدانید همه جای دنیا به شما نیاز دارند. چه در اروپا، چه امریکا و چه کشورهای حوزه خلیج فارس. البته شرایط برای مهاجرت پرستاران به این کشورها متفاوت است. در ادامه با جزئیات دقیق‌تری به آن پرداخته‌ایم.

در این مطلب قصد داریم به طور کامل بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران را معرفی کنیم تا بهتر و راحت‌تر کشور مقصد را انتخاب کنند. همچنین برای علاقه‌مندان به کشورهای حوزه خلیج‌فارس، مهاجرت پرستاران به کشورهای عربی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

شرایط لازم برای کار به‌عنوان پرستار بین‌المللی

فعالیت در کشورهای خارجی به‌عنوان پرستار، شرایط خاص خود را دارد. افرادی که قصد مهاجرت دارند؛ علاوه بر داشتن مدرک معتبر پرستاری، باید مجوز پرستاری هم داشته باشند.

از دیگر شرایط لازم برای کار به‌عنوان پرستار بین‌المللی، می‌توان به داشتن حداقل 2 سال سابقه کار، داشتن مهارت زبان و یکی از مدرک‌های TOEIC، TOEFL، IELTS Academic اشاره کرد. اگر این شرایط را دارید؛ می‌توانید در کشورهای حوزه اروپا، آمریکا و خلیج‌فارس مشغول به کار شوید.

بهترین کشورها برای مهاجرت پرستاران

معمولاً مهم‌ترین شرایط انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران در گزینه‌هایی مانند حقوق، شرایط زندگی، پروسه معادل‌سازی، مدرک زبان، سن و عوامل دیگر خلاصه می‌شود. پس با کسب اطلاعات کامل درباره این کشورها، می‌توان به‌راحتی مقصد مناسب خود را پیدا کنید. در ادامه بهترین کشورها برای مهاجرت پرستاران را معرفی خواهیم کرد.

کانادا

کشور کانادا از آن دسته کشورهایی است که با کمبود نیروی پرستار مواجه است. مخصوصاً با همه‌گیرشدن ویروس کرونا و نیاز بیشتر کشورها به کادر درمان، کانادا هم نیاز بیشتری به متخصصان این حوزه پیدا کرد.

متقاضیان مهاجرت از طریق پرستاری به کانادا می‌توانند اقامت دائم این کشور را از راه برنامه‌های مهاجرت اقتصادی در سطوح فدرال و استانی از جمله سیستم اکسپرس انتری کانادا اخذ نمایند. از طریق سیستم اکسپرس انتری، پرستاران اغلب می‌توانند واجد شرایط برنامه نیروهای کار ماهر فدرال باشند، مشروط بر اینکه در سیستم رتبه‌بندی جامع (CRS) امتیاز کافی را کسب کند.

دولت کانادا شرایط مهاجرت پرستاران به این کشور را اعلام کرده است. این شرایط عبارت‌اند از:

  • متقاضیان باید دارای مدرک تحصیلی باشند. پرستاران ثبت شده باید مدرک لیسانس یا فوق‌دیپلم و پرستاران عملی باید دارای مجوز باشند.
  • داشتن مدارک موردنیاز از جمله مدرک هویتی، فرم تکمیل شده آموزش پرستاری، سوابق تحصیلی یا ریز نمرات و مدرک زبان آیلتس ضروری است.
  • داشتن 2 تا 5 سال سابقه کاری

لازم به ذکر است که کانادا محدودیت سنی برای مهاجران پرستار قرار نداده است. پرستارانی که در این کشور مشغول فعالیت می‌شوند؛ سالانه به طور میانگین 65 هزار دلار درآمد خواهند داشت.

استرالیا

استرالیا هم یکی دیگر از بهترین کشورها برای مهاجرت پرستاران است. این کشور با دادن ویزای 189 استرالیا، به پرستاران اجازه کار در این کشور را خواهد داد. یکی از مزیت‌های بسیار خوبی که استرالیا دارد این است که میانگین درآمد پرستاران از کشور کانادا بیشتر است. میانگین درآمد پرستاران در کشور استرالیا، حدود 75 الی 120 هزار دلار است.

داشتن 3 سال سابقه کاری و محدودیت سن 44 سالگی، از دیگر شرایط کشور استرالیا برای پذیرش پرستاران است. متقاضیان با داشتن مدرک لیسانس در رشته پرستاری، پرستار سالمند، بهداشت کودک و خانواده، مراقبت‌های ویژه و اورژانس و… می‌توانند در استرالیا مشغول کار شوند. البته بهتر است بدانید که پرستاران برای گرفتن مجوز کار، ابتدا باید یک دوره تخصصی را طی کنند.

آلمان

امروزه بسیاری از فارغ‌التحصیلان رشته پرستاری به دلایل متعدد، آلمان را در صدر گزینه‌های خود قرار می‌دهند. میانگین حقوق سالیانه در آلمان حدود 34 هزار دلار است. برای اینکه افراد بتوانند فعالیت خود را در این کشور آغاز کنند، باید 2 سال سابقه کار داشته باشند. همچنین لازم به ذکر است که آلمان محدودیت سنی برای متقاضیان قرار نداده است.

مهاجرت پرستاران به کشورهای عربی

مهاجرت پرستاران به کشورهای عربی، یکی دیگر از مباحث مهم در بین فارغ‌التحصیلان رشته پرستاری است. متقاضیان می‌توانند کشورهایی مانند قطر، امارات و عمان  را برای ادامه زنگی انتخاب کنند. اما بهتر است بدانید که شرایط مهاجرت به خارج توسط پرستاران بستگی به کشورهای مقصد دارد. کشورهای عربی یکی از مقاصد مهاجرت پرستاران بوده که برخی از آن‌ها دارای شرط محدودیت سنی، آزمون و سابقه کار هستند. در ادامه برخی از شرایط مهم برای مهاجرت پرستاران به کشورهای حوزه خلیج‌فارس را بررسی کرده‌ایم.

  • شرکت در آزمون پرومتریک
  • داشتن نامه صلاحیت حرفه‌ای
  • تأییدیه دیتا فلو
  • عنوان حرفه‌ای
  • شرکت در مصاحبه وایوا

بهترین روش برای اخذ ویزای پرستاری

بسیاری از افراد بعد از انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران، با این سؤال روبرو می‌شوند که چگونه در کمترین زمان ممکن ویزای پرستاری کشور موردنظر را اخذ کنیم؟ در جواب این افراد می‌توان گفت که مراجعه به مؤسسه‌های مهاجرتی بهترین روش ممکن است.

مؤسسه پارسی کانادا یکی از بهترین و معتبرترین مؤسسه‌های مهاجرتی است که بیش از 10 سال در این زمینه فعالیت می‌کنند. این مؤسسه به کمک مشاوران و وکلای حرفه‌ای و بادانش خود اکثر پرونده‌های مهاجرتی را با موفقیت به سرانجام رسانده است. اگر قصد مهاجرت به کشورهای خارجی را دارید؛ همین‌الان با مشاوران موسسه مهاجرتی پارسی کانادا تماس بگیرید.

سخن نهایی

از آنجایی که تصمیم درباره بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران مهم و حیاتی است، لازم دانستیم در این مطلب براساس فاکتورهای متنوعی چند کشور را بررسی کنیم. کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای اروپایی همه می‌توانند گزینه خوبی برای شما باشند.

همچنین می‌توانید از طریق درگاه‌های زیر در ارتباط با امور مهاجرت با مشاورین ما در تماس باشید.

پست الکترونیک: [email protected]

شماره های تماس: ۹۱۰۰۳۵۵۸ (۰۲۱) – ۹۱۰۰۹۷۰۱ (۰۳۱)

آدرس (دفتر تهران) : شهرک غرب، بلوار دریا،خیابان موج، تقاطع توحید ۳، پلاک

آدرس (دفتر اصفهان) : خیابان آزادی، خیابان سعادت آباد، هولدینگ پارس پندار نهاد

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا