استان ها

پزشکی قانونی با کمبود پزشک و نیروی متخصص روبرو است

پزشکی قانونی با کمبود پزشک و نیروی متخصص روبرو است



به گزارش خبرنگار مهر، عباس مسجدی آرانی ظهر چهارشنبه در بازدید از اداره گمرک و اموال تملیکی گناوه اظهار کرد: این سفرها با هدف اجرای مسئولیت‌های اجتماعی قوه قضاییه و تلاش برای ارائه خدمت مناسب توام با تکریم مردم صورت می‌گیرد و خوشبختانه دستاوردهای قابل توجهی را نیز به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه در جریان سفرهای استانی مشکلات و کمبودهای استان احصا می‌شود، گفت: در این سفرها ضمن آگاهی از دستاوردهای دستگاه‌های قضایی و اجرایی کشور در استان‌ها، از مشکلات، کمبودها و نواقص آن‌ها نیز مطلع می‌شویم و مشکلات موجود را در سطح استان پیگیری و یا در صورت لزوم با انتقال به پایتخت این مشکلات را پیگیری و مرتفع خواهیم کرد.

مسجدی گفت: همکاران من در شهرستان گناوه تلاش‌های ارزنده و فاخری در تعیین تکلیف اموال تملیکی و به روز رسانی آن داشته‌اند و مطابق با سیاست‌های قوه قضاییه و دولت با حمایت‌های صورت گرفته، این اموال تعیین تکلیف و برای انجام کارهای مهمتر به خزانه دولت بازگردانده شده است.

وی با تاکید بر اینکه پیش از این شاهد انبار شدن و بلاتکلیفی بسیاری از اقلام از جمله ماشین‌های مورد نیاز کشور بودیم، تصریح کرد: طی این بازدیدها و اعمال سیاست‌های جدید، بخش قابل توجهی از این اموال از جمله ماشین‌های مورد نیاز کشور و به ویژه ماشین‌های راهسازی که مدت‌ها بلاتکلیف مانده بود یا به چرخه خدمت‌رسانی وارد شده و یا به نحو مقتضی تعیین تکلیف شده است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی در رابطه فعالیت پزشکی قانونی در شهرستان گناوه نیز اظهار داشت: طی سال‌های اخیر ساختمانی مناسب و شایسته مردم این شهرستان برای پزشکی قانونی راه‌اندازی شده، اما مشکل کمبود نیروی انسانی به ویژه پزشک در این شهرستان مشهود است.

وی تصریح کرد: همچنین پزشکی قانونی این شهرستان به دلیل مسافرپذیر بودن، مراجعات زیاد و دوری از مرکز استان نیازمند راه اندازی سالن تشریح و تأمین تجهیزات پزشکی قانونی است که این موضوع به طور جدی در دستور کار قرار دارد.

مسجدی ادامه داد: خوشبختانه خیرین بزرگوار برای کمک به توسعه پزشکی قانونی گناوه ورود کرده و داوطلب شده و آماده همکاری هستند، در مقابل سازمان نیز نسبت به تجهیز هر چه بیشتر پزشکی قانونی این شهرستان اقدام خواهد کرد.

وی یادآور شد: پزشکی قانونی به طور کلی با کمبود نیروی انسانی به ویژه پزشک و نیروی متخصص در همه بخش‌ها و مراکز مواجه است و طی سال‌های اخیر مجوزهایی را از مراجع مربوط برای جذب نیرو اخذ کرده و به زودی آزمون دیگری را نیز برای جذب نیرو برگزار خواهد کرد.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

کلاس های آنلاین گاج مارکت
دکمه بازگشت به بالا