استان ها

«پسته» ۶هزار میلیارد تومان برای استان سمنان گردش مالی دارد



به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدرضا هاشمی بعد از ظهر شنبه در دومین جلسه کارگروه اقتصادی، سرمایه گذاری و اشتغال استان سمنان با حضور محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور به میزبانی استانداری با بیان اینکه سمنان، استان صنعتی، معدنی و کشاورزی است و واحدهای مختلف فعال و پر ظرفیتی در این استان وجود دارد، ابراز کرد: تردد بیش از ۲۰ میلیون زائر حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) از مسیر استان سمنان، بالاترین افتخار ما است.

وی با بیان اینکه در بحث عملیاتی کردن شعار سال بعد از استان همدان، استان دوم‌کشور هستیم، افزود: در رشد اقتصادی، بعد از استان‌های خوزستان و بوشهر سومین استان کشور هستیم چرا که خوشبختانه با احیای واحدهای راکد اقتصادی و صنعتی استان، تعداد دو هزار و ۳۰۰ نفر مجدداً به کار بازگشته‌اند.

استاندار سمنان با بیان اینکه بعد از ۱۸ سال نرخ بیکاری استان در زمستان سال ۱۴۰۱ به ۵.۷ درصد رسید و در آخرین اعلام سازمان آمار، سمنان کم بیکارترین استان کشور معرفی شد، گفت: جلسات مختلف بخش خصوصی به صورت هفتگی برگزار می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه بالغ بر ۲۰ درصد از تسهیلات اعطایی کشور به استان سمنان پرداخت شده است، تاکید کرد: در استان سالانه ۱۲۰ هزار تن انگور تولید می‌شود.

وی یادآور شد: از سوی دیگر ارزش ریالی و گردش اقتصادی حاصل از فروش پسته در استان سمنان بالغ بر شش هزار میلیارد تومان است.‌

استاندار سمنان با بیان اینکه بیش از ۱۰ درصد از زردآلوی کشور در استان سمنان تولید می‌شود، گفت: در بحث مصوبات سفر ریاست به سمنان، این استان موفق شده تا بالغ بر ۹۰۰ میلیارد تومان علاوه بر اعتبارات مصوب سفر جذب کند.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

کلاس های آنلاین گاج مارکت
دکمه بازگشت به بالا