ورزشی

کمیته ملی المپیک وانجمن آثار و مفاخر فرهنگی تفاهم نامه امضا کردند

کمیته ملی المپیک وانجمن آثار و مفاخر فرهنگی تفاهم نامه امضا کردند



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک، در طول تاریخ تمدن با شکوه سرزمین ایران ، همواره نام و نشان برجا مانده از پهلوانان و قهرمانان ملی عرصه ورزش بر تارک درخشان ایران و جهان مانا و ماندگار شده است . نقش و تاثیر این نامداران به عنوان بخشی از هویت ملی ایران ، باعث بالندگی و فخر و مباهات ایران در گستره جامعه جهانی بوده است . چنانکه نام این بزرگان همچنان پس از گذشت اعصار بر ذهن و زبان مردمان جاری و ساری است . از این رو حفظ، صیانت و توجه و زنده نگه داشتن نام این مفاخر و تلاش برای نشر و گسترش مرام و مسلک آنان و شناساندن سیره علمی و عملی آنها به عنوان میراث پهلوانی و قهرمانی این مرز و بوم و معرفی ایشان در سطح بین المللی به عنوان یکی از اهداف و وظایف ذاتی کمیته ملی المپیک و انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران ، موضوع توجه و ایجاد یک تفاهم نامه مشترک را برای رسیدن و دستیابی به این اهداف ضروری نمود.

بر این اساس تفاهم نامه ای مشترک به منظور ایجاد زمینه های مشترک و استفاده از ظرفیت های طرفین جهت ارتقاء و ایجاد یک رابطه پایدار با بهره گیری از توانائیهای علمی ، فرهنگی ، تحقیقاتی ، ورزشی با رویکرد آثار برجا مانده از پهلوانان و قهرمانان ملی عرصه ورزش و نقش و تاثیر آن بعنوان بخشی از هویت ملی ایران در گستره جامعه ملی و بین الملل فی مابین طرفین منعقد گردید.

دراین مراسم محمود شالویی رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی گفت: متاسفانه طی سالیان گذشته برای شناسایی و معرفی مفاخر ورزشی اقدام خاصی صورت نگرفته است و ما وظیفه خود می دانیم این ماموریت را در اولویت فعالیت ها قرار داده و در راستای معرفی صفات اخلاقی و پهلوانی چهره های بزرگ ورزشی ایران بمنظور معرفی سرمشق و الگوهای مناسب برای جوانان این مرز و بوم گام برداریم. مفاخر ورزشی گرچه نسبت به سایر حوزه ها بواسطه علاقمندی عموم جامعه، رسانه، تبلیغات و روزآمد بودن حوزه شناخته شده تر هستند، اما محدود بودن این ظرفیت در یک ظرف و دوره زمانی آفت این حوزه است و باید زمینه ماندگاری نام و یاد این عزیزان را برای آیندگان فراهم کنید.

در ادامه محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک در این نشست اظهار کرد: کمیته بین المللی المپیک بعنوان بالاترین نهاد ورزشی دنیا بر فرهنگی کردن ورزش تاکید داشته و دارد؛ بسیار خرسندم این ارتباط ویژه بین کمیته ملی المپیک و انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور شکل گرفت تا بتوانیم در راستای معرفی پهلوانان و قهرمانان خوشنام ورزشی ایران اقدامات مناسبی را انجام دهیم.

وی ادامه داد: گرچه این اقدام و ارتباط خیلی دیر صورت گرفت اما مطمئنم با ظرفیت بسیار خوبی که در ورزش و جامعه ورزشی داریم خیلی زود شاهد اتفاق های بزرگ و ماندگار باشیم؛ تمام تلاش ما در کمیته این است که در کنار برنامه ریزی و فعالیت برای رساندن ورزشکاران به سکوهای قهرمانی و شاد کردن دل مردم در راستای فرهنگی کردن ورزش نیز گام های موثری برداشت. پیشنهاد ما این است کارگروهی بین کمیته و انجمن مفاخر ایجاد شود برای اینکه بندهای تفاهم نامه پیگیری و اجرا شود.

از مهمترین مواد این تفاهم نامه می توان به شناسایی و بزرگداشت مفاخر ورزشی ایران و معرفی آنان در سطح ملی و بین المللی ، همکاری در بهره برداری از امکانات موزه، کتابخانه ها و .. ، برکزاری دورههای آموزشی مشترک ،تعریف پروژه های مشترک با هدف حفظ و احیای مواریث و مفاخر ورزشی و فرهنگی کشور ، همکاذی در برگزاری همایش های مشترک ، مشارکت در اجرای برنامه های علمی ، پژوهشی و ورزشی و انتشار و تبادل کتب مربوط به مفاخر ورزشی ایران ؛ اشاره کرد .

در این مراسم علاوه بر محمود شالویی رئیس انجمن و محمود خسروی وفا رئیس کمیته ، کاوه خورابه معاون علمی و پژوهشی ، علیرضا حبیبی معاون امور استانها و سپیده موسوی مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی انجمن آثار و مفاخر ورزشی ایران و فرهاد طلوع کیان مشاور رئیس و مدیر حوزه ریاست و محمود عبدالهی مدیر روابط عمومی کمیته ملی المپیک نیز حضور داشتند.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا