سیاسی

کمیسیون اصل ۹۰ مجلس آخرین وضعیت سامانه گمرکات کشور را بررسی کرد

کمیسیون اصل ۹۰ مجلس آخرین وضعیت سامانه گمرکات کشور را بررسی کرد



به گزارش خبرنگار مهر، علی خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در خصوص بازدید اعضای کمیته مبارزه با قاچاق کالا و ارز کمیسیون اصل نود مجلس از آخرین وضعیت، آنالیز، طراحی و کدنویسی سامانه گمرکات کشور، اظهار داشت: این سامانه در انستیتو ایزایران پیرو تفاهم نامه وزارتخانه‌های اقتصاد و دفاع در حال طراحی است و اعضای کمیسیون ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این مجموعه در حوزه صنایع الکترونیکی، اپتیکی و نرم افزار، طی نشستی در جریان آخرین وضعیت سامانه گمرکات نیز قرار گرفتند.

خضریان افزود: در این بازدید ۴ ساعته رئیس کل گمرک ایران، روند طراحی و پیاده سازی طرح تحول دیجیتال گمرک در رویه‌های مختلف را برای اعضای کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی تشریح کرد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تصریح کرد: روند طراحی و پیاده سازی طرح تحول دیجیتال گمرک ایران از چندی پیش توسط شرکت ایزایران به عنوان مجری پروژه شروع و تاکنون بر اساس گزارش مسئولان شرکت ایزایران و گمرک ۷۳ درصد پیشرفت داشته است.

خضریان در پایان خاطر نشان کرد: همچنین مقرر شد برنامه ریزی استقرار این سامانه در گمرکات سراسر کشور ظرف یک هفته به کمیسیون اصل نود ارائه گردد.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا