سیاسی

کنگره شهدا اقدامی برای انتقال سیره و منش شهدا است

کنگره شهدا اقدامی برای انتقال سیره و منش شهدا است



به گزارش خبرنگار مهر، سردار عبدالرضا آزادی شامگاه شنبه در جلسه شورای سیاست‌گذاری کنگره شهدای استان تهران یادآور شد: امروز برگزاری کنگره شهدا تنها برای بزرگداشت شهیدان نیست، بلکه حرکتی به منظور انتقال سیره و منش شهدا است، تا از این طریق روحیه امیدآفرینی در جامعه را بیش از پیش تقویت کنیم.

وی گفت: امید عامل و نیروی محرکه هر حرکت و فعالیتی است و اگر آن را از ملت‌ها بگیرند، بدون شک مستکبران بر آنها مستولی خواهند شد. بنا بر تاکید رهبر معظم انقلاب هر پنج سال یک بار این کنگره‌ها برگزار شود، استان تهران نیز باید از هم اکنون خود را برای اولین کنگره در سال ۱۴۰۳ آماده کند تا به نحو احسن انجام شود.

آزادی گفت: فضاسازی با سردیس، تندیس، دیوارنگاره و نقاشی دیواری فصل سوم کنگره شهداست، برانگیختگی و جریان سازی به گونه‌ای که با کار هنری جامعه را به سمت شهدا سوق دهیم هم از فصل‌های مهم کنگره ملی شهدای استان تهران است.

وی افزود: همه باید برای برپایی کنگره تلاش کنیم و از ظرفیت‌های هنری و مردمی برای برپایی کنگره بهره گیری کنیم تا آئینی در تراز ملی و بین المللی برگزار شود.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج بیان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر مقوله انجام کار هنری برای شهدا تاکید کردند و می‌فرمایند ریزکاری های زندگی شهدا باید با زبان هنر بیان شود و این فصل دیگری از کنگره ملی شهدای استان تهران است.

وی اظهار کرد: برگزاری یادواره و اجلاسیه تخصصی، بازسازی عکس شهدا و سرکشی از خانواده معظم شهدا یک فصل کار این کنگره است.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا