استان ها

یزد رویشگاه ۹۳۷ گونه گیاهی دارویی از ۲۸۰۰ گونه موجود در کشور است

یزد رویشگاه ۹۳۷ گونه گیاهی دارویی از ۲۸۰۰ گونه موجود در کشور است



به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا احمدی، یکشنبه شب در نشستی خبری به مناسبت فرا رسیدن هفته منابع طبیعی اظهار کرد: ۴.۴ میلیون هکتار معادل ۶۰ درصد مساحت استان یزد مرتع است و ۵ هزار خانوار در سراسر استان در زمره بهره‌برداران از مراتع هستند.

وی عنوان کرد: هرچند مراتع استان یزد جزو مراتع ضعیف ارزیابی می شوند اما گونه های گیاهی ارزشمندی در آنها وجود دارد که برخی از آنها منحصر به استان یزد و برخی نیز از گیاهان نادر به شمار می روند.

احمدی بیان کرد: مراتع کشور رویشگاه ۸ هزار گونه گیاهی هستند که ۲ هزار و ۸۰۰ مورد از آنها گیاهان دارویی هستند و مراتع استان یزد ۹۳۷ مورد از این گونه های دارویی را در خود پرورش می دهند.

مسؤول بهره‌برداری گیاهان دارویی منابع طبیعی استان یزد با بیان اینکه برخی از این گونه منحصر به استان یزد است، افزود: به عنوان مثال در حاشیه کویر گیاهی به اسم «اِشنان» وجود دارد که منحصر به استان یزد است یا آنغوزه تلخ و شیرین که به طور عمده در استان یزد پرورش می یابد.

وی با اشاره به اینکه مرتعداران استان یزد از دانش بومی بسیار خوبی برخوردار هستند، عنوان کرد: دانش بومی آنها نسبت به گیاهان دارویی بی نظیر است و موارد استفاده هر کدام از این گیاهان را به خوبی می دانند و از تجربیات ارزشمندی در این زمینه بهره مند هستند.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

کلاس های آنلاین گاج مارکت
دکمه بازگشت به بالا