سیاسی

نیازمند مشارکت مردم برای تحقق وحدت ملی هستیم

نیازمند مشارکت مردم برای تحقق وحدت ملی هستیم



به گزارش خبرنگار مهر، اسحاق جهانگیری شامگاه پنجشنبه در مراسم سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی که در موسسه اسرا برگزار شد اظهار کرد: هاشمی هم سعی می کرد گوش شنوا و هم مشاوری امین و صادق برای امام و رهبری باشد.

جهانگیری گفت: آقای هاشمی در بیان مسائل دلسوز بود و صداقتش موجب شد تا نگذارد جنگ تحمیلی ادامه یابد و به امام گفت من فرمانده جنگ هستم، بگذارید کشور از این بن بست خارج شود و تبعات آن را هم می پذیرم.

معاون اول رییس جمهور دولت دوازدهم گفت: مسوولان کشور باید صادقانه به بالادستی ها گزارش دهند که متاسفانه امروز دروغ در کشور زیاد شده است و باید این موضوع جرم انگار شود.

وی با بیان اینکه آقای هاشمی رفسنجانی به مردم باور داشت و انتخابات را مهم می دانست افزود: او همواره می گفت از منظر انتخابات باید مسایل دنبال شود و خودش همواره در معرض رای مردم بود.

جهانگیری بیان کرد: در مجلس ششم خیلی نامهربانی ها و جفا به آیت الله هاشمی رفسنجانی شد، اما او وفا کرد.

وی بیان کرد: در جریان انتخابات سال ۹۲ پس از ثبت نام آیت الله هاشمی رفسنجانی همه پیش بینی ها را داشتیم، اما ناباورانه ایشان تایید نشد و با این وجود او از انتخابات قهر نکرد و به ما گفت من همان هاشمی قبل هستم و رابطه ام با رهبری و نظام همانند گذشته است.

معاون اول رییس جمهور دولت دوازدهم در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: مردم در انتخابات قبلی آزرده شدند و شرکت زیر ۵۰ درصد شد و رهبر معظم انقلاب امسال بر امر مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت در عرصه انتخابات تاکید کردند و احساسم این است که مخاطبان اصلی، پیام رهبری را نگرفتند.

ما به مشارکت مردم برای وحدت ملی نیاز داریم

جهانگیری عنوان کرد: ما به مشارکت مردم در امر انتخابات برای وحدت ملی نیاز داریم و این سخن صریح رهبری در این شرایط حساس کشور در منطقه و دنیا است.

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب بر امر فراهم آوردن مشارکت حداکثری در انتخابات تاکید داشتند که مخاطب اصلی این فرموده رهبری، دستگاه های نظارتی و دولت است و اگر انتخابات ضعیف شد، باید پاسخگو باشند که شرایطی ایجاد نشد تا مشارکت مردم افزایش یابد.

معاون اول رییس جمهور دولت دوازدهم اضافه کرد: رهبری تاکید دارند که جریان های سیاسی و حتی نگاه های مختلف اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی در عرصه انتخابات باید شرکت کنند و به نظر می رسد ضرورت دارد رییس جمهور برای عملی کردن این موضوع جلسه ای بگذارد.

وی در ادامه ابراز کرد: آقای هاشمی رفسنجانی پل بود و ما عده ای را نیاز داریم در بین بزرگان که افراد را به هم وصل کنند و نگذارند عده ای از پیکره نظام جدا شوند.

جهانگیری گفت: آیت الله هاشمی الگوی خود را امیرکبیر قرار داده بود و همواره در فکر توسعه ایران بود.

نظام تصمیم گیری در کشور ضعف های دارد

وی با بیان اینکه در نظام تصمیم گیری ضعف های وجود دارد ابراز کرد: به همین دلیل نمی توان تصمیمات به موقعی گرفت که همین امر موجب بروز چالش هایی در کشور می شود.

معاون اول رییس جمهور دولت دوازدهم افزود: آقای هاشمی رفسنجانی و سایر مدیران سرمایه های کشور هستند که این تجربه و سرمایه متعلق به کشور و مردم است و باید از این ظرفیت ها استفاده کرد.

وی با اشاره به بیان امام راحل در خصوص آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: امام فرمود هاشمی زنده است چون نهضت زنده است و تجربیات وی برای کشور بسیار راهگشا بود.

جهانگیری با بیان اینکه در زمانی که کشور نیازهای دیگری داشت آیت الله هاشمی به فکر راه اندازی مترو بود گفت: فرض کنید اگر امروز مترو راه نیفتاده بود آیا امروز در تهران و مشهد می شد زندگی کرد.

مرحوم هاشمی رفسنجانی به توسعه کشور فکر می کرد

معاون اول رییس جمهور دولت دوازدهم تاکید کرد: مرحوم هاشمی رفسنجانی به توسعه کشور فکر می کرد و مدام به نظام مشورت می‌داد تا اصلاح درونی را انجام دهد.

وی گفت: آقای هاشمی رفسنجانی در ۲۰ سال آخر عمر خود همه همتش را گذاشت تا مدیران از جریان انقلاب حذف نشوند.

جهانگیری گفت: مردم امروز گرفتار مشکلات معیشتی هستند و ما در سالیانی تورم زیر ۲۰ درصد داشتیم و ۵ سال اخیر به بالای ۴۰ درصد رسیده و فشارش بر دوش سنگین شده که باید برای معیشت مردم راهکار پیدا کرد و در دوره ما تلاش کردیم سفره مردم کوچک نشود.

معاون اول رییس جمهور دولت دوازدهم بیان کرد: امروز مردم برای مرغ و دارو و تخم مرغ می نالند و همین مجلس فعلی در ابتدای کارش گفت ما خیزشی برای حل مشکلات بر خواهیم داشت و که امروز باید در پایان مسوولیت خود پاسخ دهند.

وی ادامه داد: باید به این موضوع توجه کنیم که امروز باید از جنگ دور شویم و عقل و تدبیر حکم می کند که مسائل را احساسی نبینیم و ایران را به دهان اژدها نیندازیم و رهبر معظم انقلاب نیز در حادثه غزه تدبیر حکیمانه ای کردند و گفتند ۷ اکتبر را خود فلسطینی ها انجام دادند و این تدبیر را باید حراست کنیم و اما عده ای در داخل نگران هستند که جنگی وجود ندارد.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا