اجتماعی

ارائه خدمت به بیش از ۳۰۰ هزار زائر اربعین از اول ماه صفر

ارائه خدمت به بیش از ۳۰۰ هزار زائر اربعین از اول ماه صفر



به گزارش خبرنگار مهر، طاهر درودی مسئول قرارگاه نجف اشرف در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جمعیت هلال احمر ایران مشابه سال‌های گذشته ارائه خدمات بهداشتی درمانی و امدادی به زائرین در کشور عراق و خارج مرزهای کشور ایران را برعهده دارد اظهار کرد: امسال در قیاس با سال‌های گذشته پوشش گسترده‌تری در مرزها داریم به نحوی که از مرز مهران تا نجف اشرف شهرهای زرباطیه، بدره، کوت، شوملی تحت پوشش جمعیت هلال احمر ایران قرار گرفته است.

وی افزود: همچنین از مرز شلمچه تا داخل خاک عراق درمانگاه‌های جمعیت هلال احمر ایران جهت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائرین مستقر شده است. علاوه بر این در کاظمین و سامرا و امامزاده سید محمد شهر بلد نیز خدمات درمانی تا اربعین حسینی ارائه می‌شود.

استقرار ۹۸۰ دستگاه آمبولانس با توجه به تجربه تصادفات

مسئول قرارگاه نجف اشرف با اشاره به اینکه در مسیر بین راهی نیز ۳۰ مرکز درمانی به صورت اختصاصی توسط جمعیت هلال احمر خدمات دهی به زائرین را بر عهده دارد، بیان کرد: در شهر نجف و کربلا نیز هرکدام بیش از ۱۲ مرکز ارائه خدمات بهداشتی و درمانی را بر عهده دارند.

درودی با توجه به نیاز خدمات امدادی و تجربه تصادفات در جاده‌ها و انتقال زائرین بدحال در مسیر، گفت: امسال تعداد آمبولانس‌ها را افزایش داده شده و ۹۸۰ دستگاه آمبولانس در کشور عراق به تناسب در مراکز بهداشتی و درمانی استقرار دارند.

بیش از ۸۰ مرکز درمانی در کشور عراق به زائران خدمت می‌کنند

وی با بیان اینکه در این ایام بیش از ۸۰ مرکز درمانی در کشور عراق در حال ارائه خدمت به زائران هستند، ادامه داد: در اربعین امسال افزایش بیمارستان‌ها را داشته‌ایم که دو بیمارستان در کربلا و سه بیمارستان در مسیر بین راه در خدمت زائرین حسینی است.

معاون پزشکی حج و زیارت ایران، با اشاره به خدمات دهی بیمارستان امام علی (ع) جمعیت هلال احمر ایران در اربعین حسینی گفت: امسال برای اولین بار این بیمارستان وارد خدمات بهداشتی در اربعین شده است که این بیمارستان فوق تخصصی تمامی فعالیت‌ها و تخصص مورد نیاز به زائرین حسینی انجام و به عنوان بیمارستان ارجاع و اعزام بیماران در نظر گرفته شده است.

وی گفت: امسال ۶ دستگاه اتوبوس آمبولانس در این ایام برای خدمت به زائرین مستقر شده‌اند و دو دستگاه اتوبوس آمبولانس در کربلا، دو دستگاه در نجف و در مسیر کوت و شوملی هرکدام یک دستگاه اتوبوس آمبولانس مجهز و مستقر شده است.

درودی با اشاره به سه سطح درمانگاهی در نظر گرفته شده از سوی جمعیت هلال احمر در اربعین حسینی، اظهار کرد: درمانگاه‌های سطح یک به صورت ۱۶ ساعته با ترکیب نیروهای ۳۰ نفره، درمانگاه سطح ۲ با ۵۶ نفر نیرو به صورت ۲۴ ساعته خدمات درمانی ارائه می‌دهند و همچنین درمانگاه‌های سطح ۳ تخصصی نیز به صورت ۲۴ ساعته خدمات پاراکلینیکی و درمانی را برعهده دارند و همچنین در سطح ۴ نیز بیمارستان‌های صحرایی در مسیر کربلا و نجف قرار دارد.

سازمان داوطلبان

درودی با بیان اینکه حدود ۴ هزار نیروی داوطلب در ایام اربعین امسال در خدمت زائرین حسینی است، افزود: با توجه به سطح درمانگاه‌ها ترکیب تیم‌ها متفاوت است که از این تعداد حدود ۶۵ درصد پرسنل کادر درمان پزشکی و حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد نیروها پشتیبانی هستند.

ارائه خدمت به ۳۰۰ هزار نفر از اول ماه صفر

وی با اشاره به اینکه از ابتدای ماه صفر تا به امروز قریب به ۳۰۰ هزار خدمت به زائران حسینی توسط مراکز درمانی جمعیت هلال احمر ارائه شده است، گفت: علاوه بر این بیش از ۷ هزار خدمت پاراکلینیکی نظیر آزمایشگاه، رادیولوژی و سی تی اسکن و بیش از ۸۵۰ مورد انتقال بیماران به بیمارستان‌ها و مرزها را تا به امروز صورت گرفته است.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا