سیاسی

تولید محتوای فرهنگی موثر در جامعه ضروری است

تولید محتوای فرهنگی موثر در جامعه ضروری است



به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار شبانگاهی با اهالی فرهنگ و هنر استان کردستان، تلاش برای حفظ هویت و فرهنگ غنی و تمدنی کردستان را مهمترین تکلیف و وظیفه فرهیختگان و اهالی فرهنگ و هنر این خطه دانست و افزود: مسئولیت دولت‌ها نیز در این جهت، ایجاد بستر و زمینه فعالیت فرهیختگان است.

رئیسی با بیان اینکه فرهنگ و هویت مردم کردستان در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی مانع تحقق خواست معاندین و ضدانقلاب و تجزیه‌طلبان در این استان شده است، مسئولیت حفظ این فرهنگ غنی و ارزشمند را متوجه فرهیختگان و اهالی فرهنگ و هنر این استان دانست.

رئیس جمهور در ادامه نرخ پایین آمار جرم و جنایت در کردستان با وجود برخی محرومیت‌ها و تنگناهای معیشتی را ناشی از تمسک مردم این استان به فرهنگ و تمدن غنی برآمده از سابقه تاریخی و دینی کردستان دانست و گفت: متأسفانه در سال‌های گذشته به‌دلیل وقوع برخی رخدادها و حوادث در کردستان به مسائل فرهنگی و شاخص‌های هویتی و تمدنی استان کم توجهی شده است که باید با تلاش مضاعف عقب‌ماندگی‌ها در این زمینه را جبران کنیم.

رئیس جمهور اهالی فرهنگ و هنر را دیده‌بان‌های تیزبین مرزهای فرهنگی کشور توصیف کرد و افزود: انتظار از فرهیختگان و اهالی علم و ادب و فرهنگ و هنر این است که در این دیده‌بانی با رصد تهدیدهای پیش‌رو و تهاجمات فرهنگی برنامه‌ریزی شده علیه هویت و فرهنگ اصیل قومی، ملی و دینی، زنگ‌های هشدار را به موقع به صدا درآورده و برای مقابله با این تهدیدات راهکارهای لازم را ارائه دهند.

رئیسی همچنین با بیان اینکه نگاه و اندیشه بلند فرهیختگان و اهالی فرهنگ و هنر برای دولت مغتنم و ارزشمند است، بر ضرورت تولید محتوای فرهنگی بیشتر و مؤثرتر، با بهره‌گیری از جدیدترین دستاوردهای ارتباطاتی و فناوری اطلاعاتی برای رشد جامعه و مصون‌سازی هویت فرهنگی تاکید کرد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود ایستادگی و پایمردی ملت فلسطین در برابر جنایات ضدبشری رژیم غاصب صهیونیستی را نشأت گرفته از فرهنگ و هویت اصیل فلسطینیان دانست و تصریح کرد: قطعاً اگر فرهنگ غربی یا سازشکاری در ملت فلسطین اثرگذار بود، امروز اثری از مقاومت در برابر رژیم جنایتکار صهیونیستی وجود نداشت.

پیش از سخنان رئیس جمهور چند تن از هنرمندان کردستانی از جمله آقای فردین صادق ایوبی نقاش، شاعر و نویسنده، فریدون حامدی نویسنده، کارگردان و بازیگر، حسین جلالی تهیه کننده تلویزیون و اسماعیل احمدی نویسنده و محقق به بیان دغدغه‌ها و مسائل حوزه فعالیت خود پرداختند.

همچنین فرید رحیمی خواننده کردستانی نیز دقایقی در حضور رئیس جمهور به اجرای حیران‌خوانی از آوازهای اصیل کردی پرداخت.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا