ورزشی

۹۰ پروژه نیمه تمام ورزشی در اصفهان در حال تکمیل است

۹۰ پروژه نیمه تمام ورزشی در اصفهان در حال تکمیل است



به گزارش خبرنگار مهر، جواد محمدی عصر شنبه در نشست صمیمانه با مدیرمسئولان و سردبیران رسانه‌های اصفهان، با بیان اینکه انعکاس درست و اطلاع رسانی به موقع برای شفاف‌سازی، بسیاری از ابهامات را برطرف می‌کند، اظهار داشت: در دوره مدیریت اینجانب اتفاقات خوبی در حوزه ورزش استان رقم خورده و امید است با تبادل نظر و همفکری رسانه‌ها برای بازتاب مسائل ورزشی استان بتوان گام مؤثری برداشت.

وی با اذعان به اینکه در اطلاع رسانی حوزه ورزش استان ضعیف عمل کردیم، افزود: زمانی که مدیریت اداره کل ورزش و جوانان اصفهان را برعهده گرفتم ۲۵۰ پروژه ورزشی نیمه تمام داشتیم که تا پایان همان سال ۱۰ درصد این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسید؛ پروژه‌هایی مانند استخر چادگان یا استخر ورزنه که هر کدام حدود ۱۰- ۱۵ سال نیمه کاره رها شده بود، افتتاح شد و برای تکمیل آنها از همه ظرفیت‌ها اعم از اعتبارات دولتی، کمک باشگاه‌ها و کمک‌های خیران استفاده شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان ادامه داد: هم اینک ۱۱۰ میلیارد تومان پروژه ورزشی داریم که بخشی از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری و بخشی از اعتبارات استانی تأمین و با پیگیری‌های اداره کل این پول جذب شده است.

محمدی افزود: برآورد ۹۰ پروژه ورزشی انجام شده که برخی در مرحله مناقصه‌، برخی تحویل پروژه و تعدادی نیز عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شده است.

وی تصریح کرد: این نوید را می‌دهم که تا پایان سال جاری تعداد قابل توجهی از پروژه‌های نیمه تمام با قدمت چندین ساله، در مناطق محروم استان به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان با بیان اینکه در دوره جدید کلنگ زنی پروژه ورزشی نداشتیم و لازم است پروژه‌های نیمه تمام تکمیل شود، اضافه کرد: در حال حاضر سرانه ورزشی هر فرد در استان اصفهان بالای ۵۰ سانتیمتر مربع است و با تکمیل پروژه‌های نیمه تمام سرانه ورزشی ارتقا می‌یابد.

پروژه‌های اولویت دار ورزشگاه نقش جهان در فاز اجرا قرار گرفت

محمدی با بیان اینکه همزمان با افزایش جمعیت باید رشد سرانه ورزشی را در استان داشته باشیم، خاطرنشان کرد: دو- سه پروژه الویت دار ورزشگاه نقش جهان را در دستور کار داریم که یکی استخر قهرمانی این ورزشگاه بوده و در فاز اجرا آوردیم و همچنین پیست دوچرخه سواری این مجموعه و ۲- سه پروژه مهم دیگر در نقش جهان حاصل ماه‌ها پیگیری اداره کل ورزش و جوانان بوده است.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم مشکلات حقوقی ورزشگاه نقش جهان را در آینده نداشته باشیم، اظهار داشت: در حوزه مسائل حقوقی این ورزشگاه نقش اتفاقات بسیار خوبی رقم خورده و برای اولین بار بیش از چندین هزار پرونده در شورای سیاست‌گذاری ورزشگاه نقش جهان که به ریاست استاندار برگزار می‌شود، در آنجا مطرح و از نظر وضعیت حقوقی کارشناسی شده و اکنون در فاز تکمیلی است که مشکلات حقوقی و زمین خواری و تضییع بیت المال آنجا اتفاق نیافتد.

مطالبه‌گر نخبه‌پروری هستیم

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان با بیان اینکه در حوزه ورزش بانوان، در چندین رشته ورزشی میزبان مسابقات بودیم، تصریح کرد: شاخص ارزیابی ما این است که در موضوع استعداد یابی و نخبه پروری وقتی رتبه دوم کشوری می‌شویم از شروع ورزش برای یک ورزشکار تا تست‌های قامتی و بدنی، همه اینها منجر به نایب قهرمانی استان اصفهان می‌شود و این یعنی هیئت‌های ورزشی ما تلاش می‌کنند.

محمدی با بیان اینکه خودمان مطالبه گر وضعیت نخبه پروری هستیم، ادامه داد: برای مثال در کشتی اصفهان اتفاقات خوبی افتاده است؛ باید توجه داشت که در کشتی اصفهان سرمایه‌هایی انسانی چون رسول جزینی را داریم و خوشحالم در دیداری که بتازگی با ایشان داشتم از نظر هنرجویان این رشته می‌گفت فرصت سر خاراندن نداریم و مهم این است که چند سال آینده با این روال قهرمان کشوری از اصفهان خواهیم داشت زیرا زیرساخت آن در اصفهان آماده شده است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از ورزشکارانی که برای بازی‌های آسیایی هانگژو اعزام می‌شوند، اصفهانی هستند، ابراز داشت: با وجود اینکه شمار افراد نخبه ورزشی ما کم است اما افتخاری است که در بسیاری از رشته‌های ورزشی ۲- سه ورزشکار از اصفهان حضور دارند.

مدیرکل ورزش و جوانان در ادامه با بیان اینکه از رسانه‌ها انتظار داریم که در حوزه ورزش به ما کمک کرده و راهکار و پروتکل ارائه کنند، گفت: از تشکیل شورای روابط عمومی و اطلاع رسانی در حوزه ورزش استان استقبال می‌کنم.

محمدی افزود: تلاش ما بر این است که با استفاده از همه ظرفیت‌ها و هم افزایی در سطح استان و کشور و با کمک همه دستگاه‌ها بتوانیم چرخ ورزش را روان تر و پرفروغ تر پیش ببریم.

تجلیل از قهرمانان نیازمند شیوه‌نامه دو وجهی است

وی خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم اگر نقد نباشد پیشرفتی اتفاق نمی‌افتد و نقد منصفانه به پیشرفت، نوآوری و خلاقیت در ورزش کمک می‌کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان ابراز داشت: در زمینه تجلیل از قهرمانان ورزشی باید شیوه‌نامه دو وجهی داشته باشیم؛ یکی شیوه‌نامه رسانه‌ای و دیگری تجلیل قهرمانی؛ باید توجه داشت که بازی‌های آسیایی هانگژو را در پیش داریم و در قاب شورای برون مرزی و پروتکل وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نوع تجلیل از قهرمان پروتکل دارد اما در استان اصفهان هم‌باید به این سمت سو برویم که ایجاد انگیزه کنیم تا ورزشکار ما افتخار کند که اصفهانی است نه اینکه اصفهان گریز باشد.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا