ورزشی

توضیحات مدیران فوتبالی درباره لغو کسر امتیاز از پرسپولیس و سپاهان

توضیحات مدیران فوتبالی درباره لغو کسر امتیاز از پرسپولیس و سپاهان



به گزارش خبرنگار مهر، سازمان لیگ فدراسیون فوتبال ایران پیش از آغاز فصل بیست و سوم لیگ برتر قانون سقف بودجه باشگاه را به تصویب رساند که بر اساس آن سقف بودجه باشگاه‌ها به صورت معمول ۲۵۰ میلیارد تومان تعیین شد اما آپشن هایی وجود داشت که می‌توانست رقم این سقف بودجه را افزایش دهد.

بر اساس این دستورالعمل، ۵۰ میلیارد تومان به سقف بودجه تیم‌های اول تا چهارم فصل گذشته لیگ برتر و باشگاه‌هایی که سهمیه آسیایی کسب کرده‌اند، اضافه می‌شود. همچنین باشگاه‌هایی که بتوانند مجوز حرفه‌ای اخذ کنند، ۲۵ میلیارد تومان به سقف بودجه‌شان افزوده می‌شد.

همچنین وجود آپشن میزان درآمد باشگاه‌ها در پنجره نقل و انتقالاتی زمستانی فصل قبل و تابستانی فصل جدید تا ۵۰ درصد از این درآمد به سقف بودجه باشگاه‌ها را اضافه می‌کرد و در مجموع یک باشگاه لیگ برتری می‌توانست حداکثر ۳۲۵ میلیارد تومان در نقل و انتقالات هزینه کند.

پس از این موضوع و در تاریخ ۲۲ شهریور با حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به دلیل عدم رعایت قانون سقف بودجه از تیم سپاهان ۴ امتیاز کسر و این باشگاه به پرداخت ۴۰ میلیارد تومان محکوم شد. پس از مدتی کمیته انضباطی به دلیل بند پرداخت مالیات توسط باشگاه در قرارداد کئورگی گولسیانی مدافع گرجستانی پرسپولیس از این تیم هم یک امتیاز کسر و باشگاه پرسپولیس هم به پرداخت ۱۰ میلیارد تومان محکوم شد.

حال با گذاشت ماه‌ها از این موضوع، روز گذشته سه شنبه ۵ دی کمیته استیناف حکم به بازگرداندن امتیازات سپاهان و پرسپولیس داد اما در رابطه با پرداخت جریمه مالی حکم کمیته انضباطی را تأیید کرد تا این موضوع با واکنش باشگاه‌های مختلف مواجه شد.

در همین خصوص امروز چهارشنبه ۶ دی، علیرضا صالحی (رئیس کمیته استیناف)، منصور قنبرزاده (رئیس کارگروه نقل و انتقالات) و جمشید نورشرق (رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال) نشستی را برگزار کردند و پاسخگوی سوالات خبرنگاران بودند.

علیرضا صالحی اظهار داشت: روز سه شنبه ۵ دی آرای مربوط به دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان از سوی کمیته استیناف فدراسیون فوتبال صادر و موضوع به این ترتیب بود که دو دستورالعمل از سوی سازمان لیگ به تصویب رسیده بود که یکی دستورالعمل ناظر بر قرارداد بود که بیانگر این بود که اصولی برای قراردادها رعایت شود. یکی هم در مورد رعایت سقف بودجه بود که میزان آن را اعلام کرده بودند، سقف بودجه‌ای که به تصویب رسیده بود.

او ادامه داد: در همین راستا کارگروهی تشکیل شده که به اجرای صحیح دستورالعمل‌ها نظارت می‌کند و این گزارش به کمیته انضباطی ارسال و پس از بررسی دوستان در نهایت حکم صادر می‌شود. این حکم ۳ بخش دارد، یک بخش برای این است که کسر امتیاز اعمال شود، یک بخش مربوط به پرداخت جریمه نقدی و بخش آخر اصلاح قراردادها مطابق بر دستورالعمل است؛ آنچه که مورد بررسی قرار گرفته، دستورالعمل ناظر بر تنظیم قراردادها بوده و به بودجه باشگاه‌ها مربوط نمی‌شود.

صالحی ادامه داد: پس از بررسی ها، شکایت دو باشگاه را همراه داشت و بعد از آن پرونده به کمیته استیناف آمد و ما تصمیم گرفتیم با اعتقاد بر حفظ یکپارچی فوتبال و اینکه اصل بر این است که نتایج مسابقات در زمین بازی رقم بخورد، کسر امتیاز را نقض کردیم و میزان محرومیت‌ها را تقلیل دادیم و دو محکومیت دیگر که مربوط به جریمه نقدی و اصلاح قراردادها می‌شد را عیناً تأیید کردیم.

او خاطر نشان کرد: ما امتیازی به سپاهان نداده ایم بلکه آن  امتیازی که از این تیم کسر شده بود را به آنها برگرداندیم و همچنین برای پرسپولیس هم اینگونه شد.

ما طبق قانون و با رعایت قوانین موجود در دستورالعمل قسمتی که مربوط به کسر امتیاز می شد را بر داشتیم و 4 امتیاز را به سپاهان بازگرداندیم، اجرای این حکم هم به عهده کمیته انضباطی است که قطعاً پرونده بعد از طی مراحل اداری به این کمیته بازگردانده می‌شود تا قسمتی که تأیید شده است، اجرا شود.

ادامه دارد…

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا