اجتماعی

پیش بینی دمای بالای ۵۰ درجه در ایام اربعین

پیش بینی دمای بالای ۵۰ درجه در ایام اربعین



به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر میعادفر، در نشست قرارگاه بهداشت و درمان اربعین که با حضور وزیر بهداشت در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، به برگزاری جلسات قرارگاه بهداشت و درمان اربعین با حضور معاونین و مدیران ارشد وزارت بهداشت اشاره و اظهار کرد: بر اساس اعلام قرارگاه اربعین، حرکت زائران از ۲۷ مردادماه آغاز می‌شود و تا ۱۸ شهریور ادامه دارد که نیاز است از چند روز قبل از آغاز حرکت زائران، امکانات و زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در مرزهای شرق و غرب کشور، فراهم شود.

وی از حفظ بهداشت عمومی زائران، تشخیص به موقع بیماری‌ها به خصوص بیماری‌های منتقله از آب و غذا و مسمومیت‌ها، درمان به موقع به ویژه گرمازدگی و آمادگی برای ارائه خدمات در حوادث غیرمترقبه، به عنوان مهمترین اهداف قرارگاه بهداشت و درمان اربعین یاد کرد.

رئیس سازمان اورژانس کشور تصریح کرد: ورود اتباع خارجی غیرمقیم به کشورمان از طریق مرزهای میرجاوه، ریمدان، ارس و بیله سوار و خروجی آنها از کشورمان از طریق مرزهای چذابه، باشماق و تمرچین است. همچنین اتباع خارجی مقیم ایران می‌توانند از مرز شلمچه نسبت به عزیمت به عراق اقدام کنند.

میعادفر با اشاره به تردد زائران ایرانی از ۶ مرز مشترک با عراق و تمهیدات وزارت کشور برای تسهیل رفت و آمد با عراق، یادآور شد: پیش بینی می‌شود که اوج تردد زائران از ۶ شهریورماه به بعد باشد بنابراین لازم است نیروها و امکانات بهداشتی و درمانی و فوریت‌های پزشکی برای ارائه خدمات احتمالی به زائران، در آماده باش کامل باشند.

به گفته وی، سال گذشته بیشترین تردد زائران به ترتیب مربوط به مرزهای مهران، شلمچه، چذابه، خسروی، تمرچین و باشماق بوده است و امکانات مورد نیاز از جمله بیمارستان‌های صحرایی، آمبولانس، اتوبوس آمبولانس، نیروهای بهداشتی و درمانی و اتاق سرد برای مقابله با گرمازدگی به میزان کافی توزیع می‌شود.

میعادفر ضمن تقدیر از نیروهای مسلح در برپایی بیمارستان‌های صحرایی و اختصاص بالگردها و هواپیماهای بال ثابت برای انتقال بیماران، گفت: خوشبختانه همکاری‌های بین بخشی در قرارگاه بهداشت و درمان اربعین، وضعیت مطلوبی دارد و از همه دستگاه‌های همکار در این قرارگاه، تشکر می‌کنیم که خدمتگزاری به زائران اربعین را در دستور کار خود قرار داده اند.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا