استان ها

کل خدمات نظافت مرز چذابه به عهده شهرداری اصفهان است

کل خدمات نظافت مرز چذابه به عهده شهرداری اصفهان است



به گزارش خبرنگار مهر، محمد نورصالحی پیش از ظهر یکشنبه در نطق پیش از دستور صدمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: آلودگی و عوارضی که صنایع آلاینده باید پرداخت کنند و همچنین مشکلات و نحوه توزیع پرداخت عوارض از مباحث مطرح شده در جلسه با نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود.

وی افزود: باید صنایع آلاینده به شعاع پس از ۵۰ کیلومتر منتقل و زمین‌های آن‌ها به شرکت‌های دانش بنیان تحویل داده شود، اما تا آن زمان این صنایع طبق قانون باید عوارض آلایندگی را پرداخت کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطر نشان کرد: اعمال نفوذ برخی نمایندگان دیگر شهرستان‌ها و بخشش جرایم توسط حمایت این نمایندگان از موارد منفی این جریان است و باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.

وی با اشاره به برگزاری چهارمین نشست مشورتی باشگاه شهراندیشان گفت: این نشست با موضوع برنامه راهبردی ۱۴۱۰ اصفهان برگزار شد و از نقطه نظرات بیش از ۵۰۰ نفر از نخبگان در خصوص مسائل شهری و محیط زیست بهره بردیم.

نورصالحی با اشاره به هدف این برنامه گفت: اشاعه فرهنگ مشارکت طلبی لازم است و نخبگان باید بدانند دیدگاه‌های آن‌ها اعمال می‌شود و این کار صوری نیست و از این طریق امیدواری نیز افزایش پیدا می‌کند و حتی در پروژه‌های کوچک هم می‌شود از اهالی محل استفاده کرد زیرا استفاده از نظرات آن‌ها به افزایش حس مشارکت‌جویی در اداره امور شهر کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: از یازدهم تا شانزدهم شهریورماه به مناسبت اربعین، جلسات شورای اسلامی شهر اصفهان تعطیل خواهد بود تا همکاران در این مراسم پرشور شرکت کنند و حتی حضور گسترده مردم در این حرکت حسینی علاوه بر نتایج معنوی، به ارتقا جایگاه نظام جمهوری اسلامی نیز کمک می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اقدامات شهرداری اصفهان در مسیر حرکت اربعین حسینی تصریح کرد: براساس مصوبات ستاد اربعین کشور، در مرز چزابه کل خدمات نظافت و ایجاد سایه‌بان، ایجاد موکب، سرمایش و.. برعهده شهرداری اصفهان است. تمثال سرداران شهید نیز در آن محل نصب شده و مردم و شهرداری اصفهان در حال خدمات دهی هستند.

وی ادامه داد: کارخانه فرسوده‌ای را در کربلا از سوی ستاد عتبات عالیات در اختیار شهرداری اصفهان گذاشتند، این محل پاک سازی شد و ماشین آلات لازم در آنجا مستقر شدند و همچنین نظافت سه خیابان در کربلا بر عهده شهرداری اصفهان است که امروز حدود ۱۰۰ نفر دیگر راهی می‌شوند.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا