دیگر رسانه ها

قهرمانی آزادکاران ایران با ۳ مدال طلا و ۲ برنز – ارتباط فردا

قهرمانی آزادکاران ایران با ۳ مدال طلا و ۲ برنز – ارتباط فردا


به گزارش خبرگزاری مهر، رقابت‌های بین المللی کشتی آزاد جام یاشاردوغو ترکیه روزهای ۱۹ و ۲۰ اسفندماه در شهر آنتالیا برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط هادی وفایی پور در وزن ۸۶ کیلوگرم، امیرحسین فیروزپور در وزن ۹۲ کیلوگرم و امیررضا معصومی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال طلا، محمدمهدی پلنگ وار و امیرمحمد یزدانی در وزن ۷۰ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

در رده بندی تیمی ایران با ۱۱۵ امتیاز قهرمان شد و تیم‌های قرقیزستان و مغولستان به ترتیب با ۱۱ و ۱۰۸ امتیاز دوم و سوم شدند.

نتایج نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۵۷ کیلوگرم ابراهیم خواری پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به نتیجه ۲ بر ۲ و با ضربه فنی مقابل بکزات آلمازبک اولو از قرقیزستان مغلوب شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال به گروه بازنده‌ها رفت و در این گروه شکست خورد و حذف شد.

در وزن ۶۱ کیلوگرم رضا مؤمنی در دور نخست با نتیجه ۵ بر ۳ مقابل داورن امیرخان از قزاقستان به پیروزی رسید. وی در دوربعد با نتیجه ۸ بر ۴ زانابازار زاندانبود از مغولستان را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. مؤمنی در این مرحله با نتیجه ۱۱ بر صفر مقابل ماسانوسوکه اونو از ژاپن مغلوب شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال به گروه بازنده‌ها رفت. مؤمنی در این گروه با نتیجه ۶ بر ۱ مغلوب تایربک ژوماشبک اولو از قرقیزستان شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. رضا اطری در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر ۱ و ضربه فنی وینچنزو پیرودو از ایتالیا را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۱۲ بر صفر از سد سابان کیزیلت از ترکیه گذشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. اطری در این مرحله با نتیجه ۳ بر ۲ استیون لارکینگ از آمریکا را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۴ بر صفر مقابل اونو از ژاپن مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. اطری در این دیدار با نتیجه ۹ بر ۴ مغلوب تایربک ژوماشبک اولو از قرقیزستان شد و در جایگاه پنجم قرار گرفت.

در وزن ۶۵ کیلوگرم علی خرمدل در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۳ مقابل احمت دومان از ترکیه به پیروزی رسید. وی در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر مغلوب ادلان عسکراف از قزاقستان شد و با توجه به شکست این کشتی گیر از دور رقابت‌ها کنار رفت. محمدمهدی پلنگ وار پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۱۱ بر صفر مغلوب الوکبک ژولدوشبکوف از قرقیزستان شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال به گروه بازنده‌ها رفت. وی در این گروه مقابل حریفی از آذربایجان با نتیجه ۵ بر صفر به پیروزی رسید و به دیدار رده بندی رفت. پلنگ وار در این دیدار با نتیجه ۷ بر ۶ مقابل ادلان عسکراف از قزاقستان به برتری رسید و به مدال برنز دست یافت.

در وزن ۷۰ کیلوگرم امیرمحمد یزدانی در دور اول با نتیجه ۶ بر ۲ مقابل محمدعلی عموزاد دیگر نماینده کشورمان به پیروزی دست یافت. وی در دور بعد با نتیجه ۱۰ بر صفر ادوارد شیتس از آمریکا را از پیش رو برداشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۷ بر ۳ مقابل انس اوشلو از ترکیه به برتری رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. یزدانی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر ۵ مغلوب تولگا تومور اوچیر از مغولستان شد و به دیدار رده بندی رفت. با شکست یزدانی، عموزاد از دور رقابت‌ها کنار رفت. امیرمحمد یزدانی در دیدار رده بندی با نتیجه ۱۱ بر ۲ مقابل بشیر خانیف از آذربایجان به برتری دست یافت و به مدال برنز رسید.
در وزن ۷۴ کیلوگرم حسین ابوذری در دور اول مقابل واسیلی دیاکون از مولداوی با نتیجه ۳ بر ۱ مغلوب شد و با توجه به شکست حریفش در مراحل بعدی، از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۸۶ کیلوگرم هادی وفایی پور در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل عیسی گالیف از قزاقستان را شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه ۱۱ بر ۴ یودایی تاکاهاشی از ژاپن را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وفایی پور در این مرحله مقابل اسوم شولیدزه از کشور گرجستان با نتیجه ۱۱ بر ۱ به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار مقابل اردن بات بیامباسورن از مغولستان با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری دست یافت و مدال طلا را از آن خود کرد.

در وزن ۹۲ کیلوگرم امیرحسین فیروزپور در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر دامجین باتزول از مغولستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۱۱ بر ۲ عبدالجلیل شعبان اف از آذربایجان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. فیروز پور در این مرحله با نتیجه ۷ بر صفر مقابل موحامد گیمری از ترکیه به برتری دست یافت و به دیدار فینال رفت. وی در دیدار پایانی با نتیجه ۱۱ بر ۱ آندریان گروسول از مولداوی را از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم محمدرضا لطفی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۴ بر ۲ مقابل لخاگواگرل مونختور دارنده مدال‌های نقره و برنز جهان از مغولستان مغلوب و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال به گروه بازنده‌ها رفت. لطفی در این گروه مقابل نیکا برولاوا از گرجستان با نتیجه ۱۰ بر صفر پیروز شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با ضربه فنی مقابل شامیل شریپوف از بحرین مغلوب و پنجم شد. امیررضا معصومی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۱۱ بر صفر اوکتای جیفتجی از ترکیه را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۱ بر صفر مقابل سولومون ماناشویلی از گرجستان پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۵ بر صفر هاکان بویوکجینگیل از ترکیه را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. معصومی در دیدار پایانی با نتیجه ۴ بر ۳ مقابل لخاگواگرل مونختور به برتری رسید و به مدال طلا دست یافت.

منبع:مهر



پایان/ همسونیوز

لینک خبر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا