اقتصادی

خبرهای خوب در حوالی بورس؛ از تعدیل نرخ خوراک تا گزارش های جذاب

خبرهای خوب در حوالی بورس؛ از تعدیل نرخ خوراک تا گزارش های جذاب



محمد غفوری کارشناس بازار سرمایه درباره وضعیت بازار سرمایه در هفته گذشته به مهر گفت: شاخص کل بورس از عدد ۲ میلیون و ۱۴۳ هزار واحدی به عدد ۲ میلیون و ۲۲۰ هزار واحدی رسیده و رشد ۳ درصدی را نشان می‌دهد. شاخص هم وزن با رشد ۴ درصدی مواجه شد.

غفوری افزود: هفته گذشته میانگین ارزش معاملات ۷,۰۱۲ میلیارد تومان ثبت شده که نسبت به هفته گذشته یک درصد افزایش یافته است و نکته مثبت اینکه در ۲ هفته گذشته ۳۲۴ میلیارد تومان میانگین خروج پول از بازار سرمایه بوده ولی میانگین خروج پول در هفته گذشته تنها ۲۲ میلیارد تومان بود.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه وقتی پارامترهای تأثیرگذار بر بازار سرمایه را بررسی می‌کنیم، به عوامل مهم زیر برخورد می‌کنیم، گفت: میانگین نرخ بهره بدون ریسک نزولی بوده و از ۲۵ درصد به ۲۴.۶۱ رسیده است، نرخ دلار در بازار آزاد نیز رشد یک درصدی را مواجه بوده و از ۴۹,۷۰۰ تومان به ۵۰,۳۰۰ تومان رسیده است. که این دو محرک‌های خوبی برای حرکت بازار سرمایه است.

غفوری اضافه کرد: بیشترین صنایع مثبت هفته گذشته، دارویی، محصولات لبنی، لاستیک، کاشی و سرامیک بود، از طرفی صنایع چوب، صنعت سنگ آهن و صنعت پتروشیمی بیشترین تأثیر منفی را داشتند.

محمد غفوری در بخش دیگری از اظهارات خود به وضعیت بنیادی شرکت‌های بورسی اشاره کرده و تشریح کرد: گزارشات ماهانه روانه کدال شده و بسیاری از شرکت‌ها گزارش‌های جذابی را ارائه داده و اقبال سرمایه گذاران به نمادهای با گزارش خوب بیشتر شده است، از طرف دیگر اخباری مبنی بر اینکه تعدیل خوارک پتروشیمی و ورود مجدد خودرو در بورس کالا مخابره شده که می‌تواند محرک‌های بسیار خوبی باشد.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان گفت: ارزش معاملات و افزایش آن می‌تواند پارامتر خوبی برای بازار باشد و اگر این مورد نیز اتفاق بیفتد می‌توان گفت یک روند صعودی مجددی در بازار آغاز شده است.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا