ورزشی

الگوی پاراوزنه‌برداری دنیا هستیم/ مشکلات اقتصادی دردسر شده است

الگوی پاراوزنه‌برداری دنیا هستیم/ مشکلات اقتصادی دردسر شده است



حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره وضعیت تیم ملی پاراوزنه‌برداری برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان گفت: تاکنون سه اردوی پشت سر هم در محلات برگزار کردیم، خوشبختانه تمرینات خوب پیش می‌‎رود، اما به خاطر وضعیت اقتصادی و هزینه‌های سرسام آور که همه فدراسیون‌ها و رشته‌های ورزشی با آن درگیر هستند مشکلات به وجود آمده است. الان شرایط به گونه‌ای است که حتی بودجه هم کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد.

وی گفت: درست است که این صحبت‌ها تکراری است و همه اهالی ورزش آن را مطرح می‌کنند، اما باید بپذیریم که مسائل اقتصادی روی عملکرد همه رشته‌های ورزشی تأثیر گذاشته است. خوشبختانه فدراسیون نگاه ویژه‌ای به پاراوزنه‌برداری دارند اما واقعیت این است که این موضوع تأثیرات خودش را دارد.

سرمربی تیم ملی پاراوزنه‌برداری گفت: ما در دوره بدنسازی و قدرتی تمرینات خوبی پشت سر گذاشتیم و ایرادات تکنیکی هم تا حدودی برطرف کردیم. آخرین اردوی تیم ملی پاراوزنه‌برداری نزدیک به زمان اعزام به مسابقات قهرمانی جهان است بنابراین سعی می‌کنیم در آن اردو، وزنه‌برداران را به اوج آمادگی برسانیم.

توکلی عنوان کرد: تقریباً بعد از مسابقات قهرمانی جهان یک فاصله ۴۰ روزه تا بازی‌های پاراآسیایی هانگژو داریم بنابراین باید شکل تمرینی را حفظ کنیم تا بتوانیم با سرعت بالاتر بعد از ریکاوری به تمرینات برگردیم. هم‌اکنون نحوه تمرینات ما به گونه‌ای است که برای هر دو مسابقه آماده می‌شویم، وقفه ۴۰ روزه بین این دو مسابقه اهمیت زیادی دارد.

سرمربی تیم پاراوزنه‌برداری در مورد مسابقات قهرمانی جهان و تکرار عنوان قهرمانی خاطرنشان کرد: تیم ملی در رقابت‌های جهانی با حداکثر توان حاضر می‌شود. این تیم قهرمان جهان است و در جهانی زنگ تفریح نخواهیم بود. الگوی خیلی از کشورها وزنه‌برداران ماست بنابراین باید از این موضوع غافل نشویم، چرا که وقتی آن‌ها به لحاظ رکوردی وزنه‌برداران ایران را الگو قرار می‌دهند به معنی رشد آن‌هاست و ما باید به این موضوع توجه کنیم.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا