سیاسی

ضرورت رسیدگی شورای امنیت به اقدامات بی‌ثبات‌کننده صهیونیست‌ها

ضرورت رسیدگی شورای امنیت به اقدامات بی‌ثبات‌کننده صهیونیست‌ها



به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار ورود شورای امنیت به موضوع شهادت مستشاران نظامی کشورمان توسط رژیم صهیونیستی شد.

متن این نامه به شرح زیر است:

مایلم توجه شما را به نقض مداوم اصول و هنجارهای اساسی حقوق بین الملل و همچنین منشور سازمان ملل توسط رژیم اسرائیل از طریق استفاده غیرقانونی از زور و اقدامات نظامی تحریک آمیز که به طور جدی صلح و امنیت منطقه و بین المللی را به خطر می‌اندازد جلب کنم.

نمونه فعلی، هدف قرار دادن عمدی مستشاران نظامی ایرانی در خاک جمهوری عربی سوریه است که به طور قانونی به درخواست رسمی جمهوری عربی سوریه برای حمایت و کمک به آن کشور در مبارزه با تروریسم در سوریه حضور دارند.

در ۲۰ ژانویه ۲۰۲۴، رژیم اسرائیل یک ساختمان مسکونی در دمشق را با حملات موشکی هدف قرار داد که در نتیجه آن تعداد زیادی غیرنظامی و همچنین پنج مستشار نظامی ایرانی به نام‌های حجت‌الله امیدوار، علی آقازاده، حسین محمدی، سعید کریمی و محمدامین صمدی به شهادت رسیدند. این اقدام تروریستی مذموم سومین اقدام از این نوع در ماه‌های اخیر علیه مستشاران نظامی ایران بود.

جمهوری اسلامی ایران این اقدام شنیع و بزدلانه تروریستی را که با هدف منحرف کردن توجهات از جنایات رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین به ویژه غزه انجام می‌شود، صریحاً و قویاً محکوم می‌کند.

این اقدام تروریستی شنیع بار دیگر ماهیت واقعی تروریستی رژیم اسرائیل، نقش بی ثبات کننده آن در منطقه و خطری که برای صلح و امنیت منطقه و فراتر از آن ایجاد می‌کند، را آشکار کرد.

رژیم اسرائیل باید عواقب این اقدامات تروریستی و سایر اقدامات تروریستی خود را علیه مستشاران نظامی ایران متحمل شود. جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق بین الملل و منشور ملل متحد، حق ذاتی خود را برای پاسخ قاطع و متناسب به این گونه اقدامات در زمان و مکان انتخابی خود محفوظ می‌دارد.

انتظار می‌رود شورای امنیت سازمان ملل در انجام وظایف خود بر اساس منشور ملل متحد، اقدامات تروریستی رژیم اسرائیل و دیگر استفاده غیرقانونی از زور را به شدت محکوم کند، زیرا چنین اقدامات تحریک آمیزی تهدیدی جدی برای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین المللی است. این رژیم همچنین باید مجبور شود که دیگر فعالیت‌های بی ثبات کننده خود در منطقه را کنار بگذارد.

فرصت را مغتنم شمرده، احترامات فائقه را تقدیم می‌نماید.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا