استان ها

کاشت درخت راهی برای مقابله با مشکلات زیست محیطی استان سمنان است

کاشت درخت راهی برای مقابله با مشکلات زیست محیطی استان سمنان است



به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی ظهر پنج شنبه در مراسم آغاز طرح کشوری کاشت یک میلیارد درخت در استان سمنان یکی از راهبردهای اساسی مقابله با مشکلات زیست محیطی استان را کاشت درخت برشمرد و ابراز داشت: جدای از کاشت درخت باید برای حفظ و نگهداری از درختان کاشته شده نیز تلاش شود.

وی ضمن بیان اینکه برای تحقق اهداف طرح یعنی کاشت ۱۰ میلیون نهال طی چهار سال نیازمند عزم و اراده جهادی هستیم، افزود: کاشت درخت همواره یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب نیز هست و همواره بر آن تاکید دارند لذا این مهم باید در استان سمنان به طور جد پیگیری شود.

استاندار سمنان ضمن بیان اینکه کاشت درخت سرمایه‌ای برای آیندگان است، ابراز داشت: از شهروندان استان سمنان نیز درخواست داریم به این پویش ملحق شده و به یاد عزیزان خود نهالی در زمین غرس کنند.

هاشمی ضمن بیان اینکه اجرای این طرح مشارکت سایر دستگاه‌ها و نهادها را نیز در استان می‌طلبد، تصریح کرد: سپاه و بسیج در انجام این کار با کاشت سالانه پنج هزار نهال اعلام آمادگی کردند که این شایسته تقدیر و تشکر است.

وی ضمن بیان اینکه کاشت نهال کاری ماندگار است، افزود: از سایر دستگاه‌ها و نهادها نیز انتظار می‌رود ضمن پیوستن به این پویش برای حفظ و نگهداری درختان مجموعه‌های خودشان نیز تلاش کنند.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا