اجتماعی

استقرار شعب کشیک دادسرا و دادگاه در خرمشهر و مرزهای خوزستان

استقرار شعب کشیک دادسرا و دادگاه در خرمشهر و مرزهای خوزستان



به گزارش خبرنگار مهر، علی دهقانی بعد از ظهر امروز چهارشنبه در جلسه شورای قضائی خوزستان با محوریت زائران اربعین در استان اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن رویداد اربعین حسینی، شاهد ورود تعداد زیادی از زائران به استان هستیم که خدمت‌رسانی مطلوب به آنان نیازمند مشارکت جدی و فعال شورای قضائی و ستاد اربعین دارد.

رئیس کل دادگستری خوزستان اضافه کرد: همچنین مصوبات شورای قضائی استان در کنار مصوبات ستاد اربعین برای امنیت مبادی ورودی، ورود، خروج و تردد زائران از استان و میزبانی آنان مؤثر خواهد بود.

وی گفت: نظارت بر حقوق عامه به‌ویژه در بحث استقرار میزهای خدمت یکی از مطالبات زوار است که باید مطابق سال‌های گذشته علاوه بر شعبه کشیک آبادان نیز شعب کشیک دادسرا و دادگاه در خرمشهر و مرزهای شلمچه و چذابه مستقر شود.

دهقانی با تشریح وظایف و تکالیف بخش‌های مختلف دادگستری و ادارات تابعه در این خصوص افزود: همچنین نظارت مستمر دادستان‌های خوزستان از مبادی ورودی و خروجی، استقرار میزهای خدمت ادارات ثبت اسناد و شورای حل اختلاف و نظارت میدانی بازرسان ادارات بازرسی و تعزیرات برای نظارت بر امور باید در پایانه‌های مسافربری مرزی استان ملموس باشد.

رئیس کل دادگستری خوزستان ادامه داد: حفظ سلامت زائران مهم‌ترین انتظاری است که از دستگاه‌های متولی داریم و در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان بر افزایش ایمنی راه‌ها و خدمات بهداشتی و درمانی در این ایام تاکید شد.

وی با اشاره به ضرورت حفظ کرامت زوار حسینی بر نظارت میدانی بر حسن انجام وظیفه مأموران نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های خدمت‌رسان تاکید کرد و گفت: یکی دیگر از انتظارات و مطالبات زوار، حفظ تأمین امنیت خودروهای آنان در پارکینگ‌ها و اموال درون آن است که تعزیرات حکومتی باید نظارت کند تا خودروها به پارکینگ‌های ستاد هدایت شود و این پارکینگ‌ها محصور و مجهز به پایش تصویری باشد. ضمن اینکه با هرگونه تغییر کاربری اراضی و احداث پارکینگ‌های بدون مجوز برخورد قانونی شود.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا