اقتصادی

پایان هفته مصرف برق از ۷۲ هزار مگاوات عبور می‌کند

پایان هفته مصرف برق از ۷۲ هزار مگاوات عبور می‌کند



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از توانیر پیرپیران در گفت و گوی تلویزیونی با اعلام این خبر افزود: پیش بینی می‌شود همه مناطق کشور تا پایان هفته هوای گرمی را داشته باشند، در روزهای اخیر شمال کشور هوای خنک‌تری داشت، اما براساس پیش بینی‌ها شمال کشور نیز پایان هفته هوای گرمی را خواهد داشت، بنابراین پیش بینی می‌شود اوج مصرف تا پایان هفته از ۷۲ هزار مگاوات نیز فراتر رود.

وی در عین حال از مردم خواست با استفاده بهینه از انرژی برق به صنعت برق کمک کنند تا بتوانیم برق پایداری را برای همه هموطنان در سراسر کشور تأمین کنیم.

معاون هماهنگی توزیع توانیر با اشاره به طرح پاداش صرفه جویی مصرف برق گفت: براساس این طرح که از ابتدای خرداد شروع شده و تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت اگر مشترکان نسبت به پارسال بتوانند مصرف خود را کاهش دهند از پاداش صرفه جویی بهره مند خواهند شد.

به گفته وی کشور به لحاظ الگوی مصرف برق به ۵ منطقه تقسیم می‌شود، در استان‌هایی که هوای معتدل‌تری دارند الگوی مصرف به ازای هر ماه ۳۰۰ کیلووات ساعت است و در مناطق گرمسیر یک تا چهار، الگوی مصرف به ازای هر ماه به ترتیب ۳ هزار، ۲ هزار، هزار و ۴۰۰ کیلووات ساعت است.

معاون هماهنگی توزیع توانیر در پایان یادآور شد: هموطنان برای اطلاع از مصرف برق خود کافی است روی لینکی که در پیامک برق مصرفی شأن آمده است، کلیک کنند و از آن طریق وارد سامانه برق من شوند، در این سایت روی مشاهده قبض که کلیک کنند کلیات قبض را به آنها نشان خواهد داد و برای دریافت اطلاعات بیشتر و اینکه در کدام منطقه محسوب می‌شوند کافی است روی قسمت جزئیات کلیک کنند.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا