بازار

بهترین دیزاین اتاق کودک با کاغذ دیواری

کاغذ دیواری جز اکسسوری­های اتاق کودک است که می‌تواند تغییر بسیاری در دیزاین اتاق ایجاد نماید. نصب کاغذ دیواری اتاق کودک می تواند جلوه اتاق را چند برابرکند. همچنین انتخاب کاغذ دیواری درست می تواند اتاق را بزرگتر نشان دهد همچنین انتخاب اشتباه  می تواند فضای اتاق را کوچکتر نشان دهد. کاغذ دیواری به دلیل داشتن تنوع بالا می تواند در زمان انتخاب فرد را دچار مشکل نماید.

با دانستن برخی نکات شما می توانید کاغذ دیواری مناسبی برای اتاق خواب کودک خود انتخاب کنید، در این مقاله سعی داریم نکات مهمی که در انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک تاثیر گذار است را توضیح دهیم تا شما را در انتخاب درست کاغذ دیواری یاری کنیم.

چرا اتاق کودک را کاغذ دیواری کنیم؟

اگر می خواهید فضای اتاق کودک شما جذابتر و زیباتر باشد کاغذ دیواری انتخاب مناسبی است؛ زیرا کاغذ دیواری جزء لوازم ضروری اتاق به حساب نمی آید و صرفا برای زیباتر شدن دکوراسیون از آن استفاده می گردد.

کودکان در سنین کم دیوار­های اتاق را کثیف می کنند به همین دلیل کاغذ دیواری می تواند انتخاب مناسبی برای اتاق آنها باشد ؛زیرا تعویض کاغذ دیواری نسبت به رنگ راحتتر و بدون دردسر تر است.

اغلب والدین برای کودکان در سنین کم کاغذ دیواری­هایی را انتخاب می کنند که طرح های کارتونی دارد، اصلا نگران این موضوع نباشید در صورتی که قصد تعویض کاغذ دیواری اتاق خود را دارید می توانید آن را به راحتی از دیوار بکنید و طرح جدید را به دیوار اتاق نصب کنید.

کاغذ دیواری اتاق کودک

 از کدام جنس کاغذ دیواری برای اتاق کود استفاده کنیم؟ کدام جنس بهتر است؟ چرا؟

کاغذ دیواری در جنس­های مختلف از جمله کاغذهای مقوایی ضخیم، رزین یا پلی استر، نانو، وینیل، کاغذهای روغنی، پارچه‌، فلزی یا فویلی و نانوون تولید می شوند. هریک از این کاغذ دیواری ها با ویژگی­های مختلفی تولید می شوند به عنوان مثال کاغذ دیواری­هایی با جنس وینیل را به راحتی می توان شستشو داد و لی کاغذ دیواری­هایی با جنس روغنی را با دستمال مرطوب می توان تمیز کرد.

پس انتخاب جنس کاغذ دیوار به شما بستگی دارد، اینکه کدام ویژگی کاغذ دیواری برای شما اهمیت بالاتری نسبت به دیگری دارد.

چه رنگی برای کاغذ دیواری اتاق کودک مناسب است؟

 در مرحله اول برای انتخاب رنگ کاغذ دیوار اتاق کودک سلیقه ی کودک شما است که اهمیت بسیار بالایی دارد و در مرحله ی دوم باید رنگی را انتخاب کنید که از نظر روانشناختی اهمیت بالایی دارد. همچنین باید رنگی باشد که با اجزای داخل اتاق همخوانی داشته باشد.

همچنین نکته ای که اهمیت بسیاری دارد جنسیت کودک شما است، در انتخاب طرح و رنگ کاغذ دیواری اتاق کودک حتما به جنسیت کودک خود توجه کنید در ادامه نکاتی که اهمیت دارد را بیان میکنیم.

بطور کلی رنگ ها دو دسته خنثی و غیر خنثی هستند همچنین دسته ی دیگری از رنگ ها وجود دارد که سرد و گرم نامیده می شوند در ادامه شما را با دسته بندی رنگ ها آشنا می کنیم.

رنگ های خنثی عبارتنداز:

  • خاکستری
  • مشکی
  • سفید
  • کرم

رنگ های گرم عبارتند­از:

  • قرمز
  • نارنجی
  • سرخابی

رنگ های سرد عبارتند از:

  • آبی
  • سبز
  • بنفش

تاثیر جنسیت کودک در انتخاب رنگ کاغذ دیواری

کودکان پسر علاقه ی زیادی به رنگ­های تند و رنگ­های خنثی تیره دارند، همچنین کودکان دختر به دلیل داشتن روحیه ملایم و حساس علاقه ی زبادی به رنگ های ملایم دارند به همین دلیل رنگ کاغذ دیواری باید با جنسیت کودک تناسب داشته باشد.

آیا کاغذ دیواری مدرن برای اتاق کودک مناسب است؟

با استفاده از کاغذ دیواری مدرن می توانید اتاق کودک خود را با شخصیت های کارتونی متنوع و مورد علاقه­ی آنها طراحی کنید، توجه کنید استفاده از کاغذ دیواری مدرن برای کودکان در سنین کمتر بسیار مناسب است، همچنین می توانید کاغذ دیواری اتاق کودک خود را با دیگر اجزای اتاق ترکیب کنید و محیطی بسیار زیبا برای کودک خود بسازید.

کاغذ دیواری کارتونی برای اتاق بچه

نحوه محاسبه‌ی قیمت متریِ کاغذ دیواری چگونه است؟

در ابتدا بهتر است بدانید که قیمت کاغذ دیواری بر حسب رول حساب می گردد، ابعاد هر رول به طور معمول 50سانت در 10 متر میباشد که به طور کلی 5 متر میشود.

در نتیحه اگر قیمت هر رول کاغذ  دیواری 250 هزار تومان باشد هر قیمت هر متر کاغذ دیواری 50 هزار تومان است.

برای محاسبه ی قیمت کاغذ دیواری سه پارامتر بسیار مهم وجود دارد که قیمت کاغذ دیواری را تغییر می دهد این سه پارامتر عبارتند از:

  • جنس کاغذ دیواری
  • کشور سازنده
  • طرح کاغذ دیواری

حال شما زمان خرید باید با کارشناس فروش مرکز خریدی که به آن مراجعه کردید صحبت کنید و از قیمت هر متر کاغذ دیواری  در طرح و رنگ مختلف آشنا شوید.

نحوه ترمیم کاغذ دیواری اتاق کودک

شیطنت کودکان یکی از عوامل بسیار مهمی است که موجب می شود تا کاغذ دیواری اتاق سریعتر خراب شود و لطمه  ببیند، در این لحظه اولین فکری که به ذهن والدین می رسد تعویض کاغر دیواری است و این یک راه حل اشتباه است زیرا موجب افزایش هزینه می شود.

در این زمان شما می توانید رولی از کاغذ دیواری را خریداری کنید و به اتاق کودک خود نصب کنید؛ با انجام این کار نیاز به پرداخت هزینه بسیار نیست و شما با تهیه ی بخشی از کاغذ دیواری می توانید آن را ترمیم کنید.

خلاصه مطلب

انتخاب کاغذ دیواری یکی از دغدغه های پدران و مادران در سنین کودکی فرزندان است که نمی دانند کدام طرح و کدام رنگ را انتخاب کنند تنوع زیاد در کاغذ دیواری موجب سردرگمی والدین کودکان شده، به همین دلیل فروشگاه فرتاک دیزاین این امکان را فراهم کرده تا با تماس تلفنی با مشاوران و کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید همچنین این امکان وجود دارد که با مراجعه به بخش فروشگاه فرتاک دیزاین کاغذ دیواری متناسب با سلیقه ی کودکتان را انتخاب کنید و بهترین کاغذ دیواری را با بالاترین کیفیت و کمترین قیمت خریداری کنید.

فرتاک دیزاین در تلاش است تا با ارائه خدمات متنوع این امکان را فراهم کند که هم میهنان عزیز در هر کجای کشور به راحتی و بدون نیاز به مراجعه حضوری خرید خود را در کوتاهترین زمان ممکن انجام دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا