استان ها

بهره برداری از ۸۱ پروژه عمرانی در روستاهای گیلان

بهره برداری از ۸۱ پروژه عمرانی در روستاهای گیلان



حامد دائمی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه مشارکت مردم در طرح‌های عمران روستایی صیانت از سرمایه ملی است، اظهار کرد: روستاییان بازوان توانمند بنیاد مسکن در طرح‌های بهسازی روستایی هستند و هر چه مشارکت و استقبال بیشتر باشد فعالیت عمران روستایی نیز چشم گیرتر و سریع‌تر اجرا می‌شود.

دائمی افزود: فعالیت‌های عمران روستایی یکی از مهم‌ترین و اصلی ترین اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در امر عمران و آبادی روستاهای کشور بشمار می‌رود که با هدف ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها و تأمین عادلانه امکانات و هدایت فیزیکی جهت ارتقای شرایط زیست محیطی و بهبود چشم انداز آتی نقاط روستایی در سراسر کشور به انجام می رسند چرا که این فعالیت‌ها با اهداف سند چشم انداز توسعه ۲۰ ساله کشور که به عنوان سند توسعه ملی محسوب می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان ادامه داد: همزمان با دهه افتتاح حساب ۱۰۰ امام (ره) و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۸۱ پروژه عمران روستایی در روستاهای ۱۵ شهرستان استان به بهره برداری می‌رسد.

دائمی با اشاره به اینکه پروژه‌های بنیاد در روستاهای استان با اعتبار ۱,۰۵۵ میلیارد ریال افتتاح می‌شود، اضافه کرد: از این تعداد پروژه ۷۳ پروژه از اعتبارات قیر رایگان می‌باشد که با اجرای پروژه‌های آسفالتی ۱۰۰ کیلومتر از معابر روستاهای استان آسفالت گردید.

دائمی گفت: از سال ۱۴۰۰ تاکنون توانستیم ۶۵۴ پروژه طرح هادی را با اعتباری بالغ بر ۸,۹۳۰ میلیارد ریال در روستاهای استان اجرایی کنیم که از این تعداد، ۵۰۱ پروژه مربوط به آسفالت بود؛ طی مدت مذکور دو میلیون و ۲۵۰ هزار مترمربع اجرای آسفالت به طول ۵۳۶ کیلومتر انجام شد.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا