سیاسی

انهدام اهداف با موشک‌های ارتقای یافته شفق، الماس و دهلاویه

انهدام اهداف با موشک‌های ارتقای یافته شفق، الماس و دهلاویه



به گزارش خبرگزاری مهر، تیپ‌های متحرک هجومی، یگان‌های زرهی، بالگردی، موشک‌های ارتقای یافته شفق، الماس و دهلاویه نیروی زمینی ارتش را در مرحله اصلی رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نزاجا با موفقیت شلیک و اهداف مورد نظر را در شعاع ۸ الی ۲۰ کیلومتری مورد اصابت قرار دادند.

براساس این گزارش، موشک‌انداز دو قلوی هدایت شونده لیزری دهلاویه که اخیراً بر نفربر ام ۱۱۳ نیروی زمینی تسلیح شده است، توانست با موفقیت اهداف از پیش تعیین شده را مورد اصابت قرار دهد. موشک دهلاویه که از انواع زمین پایه و هواپایه برخوردار است به تازگی و با همت کارشناسان نظامی کشور توانسته از ۵ هزار و ۵۰۰ متر به برد ۸ هزار متر ارتقاء یابد.

همچنین موشک هواپایه شفق با بهره‌گیری از سرجنگی ۵۰ کیلوگرمی و ۲/۲ ماخ سرعت قادر به انهدام اهداف در شعاع ۲۰ کیلومتری است که در این رزمایش نیز با موفقیت اهداف مورد نظر را مورد اصابت قرار داد.

موشک الماس که از سیستم هدایت خودکار آتش و رها برخوردار است قادر به انهدام اهداف تا شعاع ۸ کیلومتری می‌باشد. این موشک زمین پایه و مورد استفاده تیپ‌های متحرک هجومی است و همچنین نوع هواپایه آن قابلیت نصب بر روی بالگردهای ۲۰۹ و پهپادهای رزمی را دارد. موشک الماس نیز در ساعات اولیه آغاز رزمایش اهداف خود را با دقت مورد اصابت قرار داد.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

کلاس های آنلاین گاج مارکت
دکمه بازگشت به بالا