استان ها

رفع تصرف ۱۶ هزار مترمربع از اراضی ملی در لنگرود



سردار عزیزاله ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی مجموعه انتظامی در پیشگیری از وقوع جرایم و برخورد با متخلفان و مجرمان، اظهار کرد: حفظ اراضی ملی از دست‌اندازی سودجویان همواره در دستور کار پلیس قرار دارد.

وی با بیان اینکه در پی دریافت خبری مبنی بر تصرف اراضی ملی در یکی از روستاهای شهرستان لنگرود توسط فردی سودجو، تحقیقات پلیس در این زمینه آغاز شد، افزود: مأموران پلیس آگاهی این شهرستان ضمن هماهنگی قضائی به همراه کارشناس اداره منابع طبیعی به محل اعلامی اعزام شدند.

فرمانده انتظامی گیلان ادامه داد: در بازدید از این زمین مشخص شد، فرد مورد نظر ۱۶ هزار متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را با بلوک‌های سیمانی محصور کرده است.

وی از معرفی متهم ۴۷ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و گفت: با حکم قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد.

سردار ملکی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش تقریبی این اراضی را ۸۰ میلیارد ریال برآورد کردند، اضافه کرد: مردم در صورت مواجهه با هرگونه مورد مشابه، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا