استان ها

تولید روزانه ۶۰ میلیون مترمکعب گاز در پالایشگاه دوم پارس جنوبی

تولید روزانه ۶۰ میلیون مترمکعب گاز در پالایشگاه دوم پارس جنوبی



به گزارش خبرگزاری مهر، حسین باغبان بیان کرد: متخصصان و کارکنان پرتلاش پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی نیز همگام با دیگر پالایشگاه‌های این مجموعه در راستای تولید پایدار گاز در فصل زمستان با آمادگی کامل حرکت می‌کنند.

مدیر پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: متخصصان و کارکنان پرتلاش پالایشگاه دوم پارس جنوبی، روزانه ۶۰ میلیون مترمکعب گاز شیرین در این مجموعه بدون سوختن گازهای مشعل تولید می‌کنند.

باغبان گفت: پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی با وجود عمر بالای تأسیسات آن نسبت به دیگر پالایشگاه‌ها، بالاترین مقدار تولید پایدار بین پالایشگاه‌های دو فازی مجتمع گاز را دارد و استاندارد مترمکعب گاز در این مجموعه ۱۰ میلیون بشکه میعانات و ۶۰ هزار تن گوگرد در ۶ ماهه گذشته است.

باغبان با اشاره به مقدار تولید روزانه پالایشگاه گفت: این پالایشگاه به‌طور میانگین روزانه ۶۰ میلیون مترمکعب گاز شیرین و ۵۷ هزار بشکه میعانات گازی تولید می‌کند که با توجه به عوامل گوناگون با مقداری نوسان همراه است.

وی با اشاره به تولید گاز شیرین و میعانات گازی در این پالایشگاه تصریح کرد: در کنار دو محصول تولیدی یادشده، گوگرد نیز از دیگر محصولات تولیدی این پالایشگاه است که روزانه حدود ۳۴۰ تن گوگرد باکیفیت تولید و صادر می‌شود.

مدیر پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی ادامه داد: در ۶ ماهه گذشته حدود ۱۰.۲ میلیارد استاندارد مترمکعب گاز و ۱۰ میلیون بشکه میعانات گازی تولید شده است که این مقدار تولید و تزریق گاز شیرین به خط سراسری بر اهمیت و نقش بی‌بدیل این پالایشگاه در تأمین نیاز گازی کشور صحه می‌گذارد و در همین مدت ۶۰ هزار تن گوگرد نیز تولید شده است.

وی گفت: اکنون با تکیه بر توان داخلی و دانش متخصصان بومی و به‌کارگیری تکنیک‌هایی مانند راه‌اندازی ردیف‌های گازی بدون مشعل، استارت‌آپ سریع و با بهره‌گیری از این راهکارها، همچنین همسو با حفظ محیط زیست، شاهد افزایش تولید گاز شیرین و کاهش سوختن گازهای مشعل هستیم تا هم بهره بیشتری از خوراک ورودی برده باشیم و هم نسبت به کاهش آلودگی محیط زیست قدم مثبت و مؤثری برداریم.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا