استان ها

لرستان نیازمند اعتبارات ویژه آبخیزداری است



حسین میرزایی در گفت و گو با خبرنگار مهر در سخنانی با اشاره به اینکه موضوع آبخیزداری و آبخوان دار و همچنین مدیریت منابع آب در این راستای به دلیل اینکه لرستان در کمربند خشک قرار گرفته، به شدت مهم است، اظهار داشت: عملیات آبخیزداری و آبخوان داری و به خصوص احداث سازه‌ها نیازمند اعتبارات ویژه است.

وی با بیان اینکه در این راستا از محل اعتبارات ملی و استانی طی سال گذشته و امسال مبالغی در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: بالغ بر ۱.۴ میلیون هکتار مطالعات آبخیزداری در استان انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان، بیان داشت: بالغ بر ۲۰۰ میلیون متر مکعب حجم سازه‌های آبخیزداری و آبخوان داری در استان داریم که ایجاد شده است.

میرزایی با تاکید بر اینکه در جریان مدیریت منابع آب و جلوگیری از وقوع سیلاب شاهد تأثیرگذاری این سازها در استان بودیم، گفت: به خصوص این امر در شمال شهر خرم آباد چشمگیر بوده است.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت خیرین برای احداث پروژه‌های آبخیزداری در استان، عنوان کرد: ما نیازمند توسعه پروژه‌های آبخیزداری و همچنین اختصاص اعتبارات ویژه برای احداث این طرح‌ها در استان هستیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه میانگین فرسایش خاک در لرستان ۲۵ تن در هر هکتار است، گفت: این در حالیست که این عدد در کشور ۱۶ تن در هر هکتار و در جهان ۱۲ تن در هر هکتار است.

میرزایی تاکید کرد: در برخی نقاط به شکل نقطه‌ای شاهد فرسایش خاک ۶۰ تن در هر هکتار در استان هستیم.

وی افزود: تا کنون عملیات آبخیزداری در سطح یک سوم از مناطق مستعد وقوع سیلاب در لرستان انجام شده است.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا