استان ها

شناسایی ۵۲ رودخانه وحشی در گیلان

شناسایی ۵۲ رودخانه وحشی در گیلان



امیر مرادی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به نفوذ جریانات جوی و سامانه‌های بارشی به گیلان، اظهار کرد: میزان بارندگی در گیلان حدود ۴۵ میلیمتر بوده و پیش بینی می‌شود به ۱۰۰ میلی متر برسد.

وی با بیان اینکه تاکنون بارندگی‌های اخیر خسارتی نداشته است، افزود: با صدور هشدار نارنجی هواشناسی، ستاد مدیریت بحران گیلان تشکیل جلسه داد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به جزئیات بیشتر از وضعیت بارش‌ها در استان، اضافه کرد: بیشترین بارش‌ها در شهرستان‌های شفت، تالش و آستارا اتفاق افتاده است.

مرادی با بیان اینکه خسارت‌های احتمالی با این شدت بارندگی‌ها دور از انتظار است، گفت: با توجه به لایروبی‌های انجام شده در محورهای آبراهی و رودخانه‌های گیلان، احتمال خسارت در استان بسیار پایین است.

وی از آماده باش گیلان در مقابل بحران سیل خبر داد و افزود: پس از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی، ستاد مدیریت بحران شهرستانی هم تشکیل شد و تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با تاکید بر لزوم خود مراقبتی از سوی مردم، بیان کرد: رعایت مسائل ایمنی و پرهیز از قرارگیری و اُطراق در مسیل‌ها و کنار رودخانه‌ها در دستور کار مردم قرار گیرد.

مرادی با اشاره به اقدامات مؤثر در بخش ایمن سازی پل‌های گیلان، اضافه کرد: بیشتر پل‌های مهم و آب گذر گیلان ایمن سازی شده است و مشکل و خطری در این بخش احساس نمی‌شود.

وی از لایروبی بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر محورهای آبی و رودخانه‌های گیلان خبر داد و افزود: این مقدار عملیات لایروبی از طریق بند (ز) و با مشارکت بخش خصوصی انجام شد که گیلان در این حوزه عملکرد قابل دفاعی داشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از شناسایی ۵۲ رودخانه وحشی در استان خبر داد و اضافه کرد: از ۲۵۰ رودخانه گیلان، ۵۲ رودخانه وحشی و خطر آفرین هستند.

مرادی از پایش هوشمند ۱۰ رودخانه گیلان خبر داد و بیان کرد: دبی آب رودخانه‌های مهم و اثرگذار استان از طریق سامانه پایش هوشمند، رصد و ارزیابی می‌شوند و از طرفی پایش دستی از همه رودخانه‌های گیلان صورت می‌گیرد.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

کلاس های آنلاین گاج مارکت
دکمه بازگشت به بالا