ورزشی

مینی کمپ مربوط به دوران کی روش است /دنبال بانک فوتبالی هستیم


به گزارش خبرنگار مهر، احسان اصولی در پایان نشست طولانی مدت هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: مهمترین مصوبه امروز بحث اصلاح و به روز رسانی آئین نامه مدارس فوتبال بود. با توجه به اینکه در آستانه تابستان هستیم، لازم بود آئین نامه مدارس فوتبال بازنگری و نقص‌ها برطرف شود. امروز تصویب شد و به هیأت‌های فوتبال ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: لیست تمام مدارس دارای مجوز در هیأت‌ها و سایت فدراسیون درج می‌شود. هرکسی از لوگوی فدراسیون، هیأت یا باشگاهی استفاده کرد به معنای داشتن مجوز نیست. البته ما در این مورد پیگیری می‌کنیم اما خانواده‌ها قبل از ثبت نام حتماً چک کنند که مجوز داشته باشند.

وی افزود: اگر تخلفی حتی در مدرسه دارای مجوز رخ بدهد، مهمترین جایی که می‌تواند نظارت کند خود خانواده‌ها هستند. بر مبنای گزارشات به نهادهای ذیربط و مجموعه‌های محتلف اطلاع بدهند تا قبل از اینکه دیر شود، هرنوع انحراف و تخلف در حوزه گرانفروشی، رفتارهای حرفه‌ای، اخلاقی و… را سریعاً عکس العمل نشان بدهند. آماده دریافت این گزارشات هستیم و از ظرفیت نهادهای ناظر استفاده خواهیم کرد. البته خانواده‌ها می‌توانند مستقیم هم به آن نهادها اعلام کنند.

سخنگوی فدراسیون فوتبال از تصویب آئین نامه مالی و معاملاتی فدراسیون نیز پرده برداشت و تصریح کرد: بحث دیگر که در هیأت رئیسه مورد تصویب قرار گرفت، آئین نامه مالی و معاملاتی فدراسیون فوتبال و تشکیلات وابسته به آن بود. این آئین نامه چند جلسه به هیأت رئیسه آمد و رفت. مشکلات و ایراداتی گرفته شد. کار کارشناسی روی آن انجام شد. امروز آئین نامه مالی و معاملاتی فدراسیون فوتبال به طور کامل تصویب شد و محور عملیات مالی و معاملاتی فدراسیون فوتبال خواهد بود.

مینی کمپ مربوط به دوران کی روش است /دنبال بانک فوتبالی هستیم

اصولی تاکید کرد: شفافیت مالی، نظارت بر معاملات، شفافیت روابط مالی درون و بیرون از فدراسیون ویژگی‌های این آئین نامه است که محور عمل در فدراسیون و زیرمجموعه‌ها خواهد بود. این سند می‌تواند خیلی از مشکلات و مباحث مالی را تحت نظارت قرار بدهد و چارچوب مند کند. از تصمیم گیری‌های سلیقه‌ای و فردی هم جلوگیری می‌شود. ضمانت اجرایی آن خود فدراسیون فوتبال و هیأت رئیسه است. دبیر کل ابلاغ می‌کند و بر این مبنا با هرکسی تخلف کند طبق آئین نامه‌های انضباطی و اخلاق و حتی فراتر از آن باشد، برخورد می‌شود.

اصولی در مورد سقف بودجه باشگاه‌ها عنوان کرد: این موضوع در فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ بحث و تصویب شد. آن هم محور عمل است. امروز بحث شد و چارچوبی است که اتفاق افتاده است.

وی افزود: سامانه‌ای در حوزه کمیته جوانان و برای استعدادیابی در کل کشور، امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت. اقدام بسیار رو به جلویی خواهد بود و می‌تواند در حوزه فوتبال پایه بانک اطلاعتی بسیار جامعی را ایجاد کند.

اصولی با اشاره به حوزه کارگزاران فوتبال، گفت: در حوزه کارگزاران یا ایجنت‌ها و آئین نامه آن بحث شد. ایراداتی وجود داشت و بحث برگشت خورد. قرار شد در جلسه بعدی آن هم مطرح شود.

سخنگوی هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره انتقادات تند و تیز محمد مایلی کهن به امیر قلعه نویی و رضا عنایتی تصریح کرد: سرمربی تیم ملی و تیم امید، مورد حمایت فدراسیون فوتبال و هیأت رئیسه هستند. با تمام قدرت از آن‌ها حمایت کردیم. همه دوستان و عزیزان اگر ایرادی دارند، به شکل فنی و کارشناسی بحث شود. اگر جایی اشکال باشد رفع می‌کنند اما اینکه با ادبیات بگومگو صحبت و بحث‌هایی را مطرح کنیم که هیچ ارزش فنی ندارند، زیبنده فوتبال ما نیست. با قدرت از سرمربی تیم ملی حمایت کردیم و می‌کنیم. برنامه‌های خیلی خوبی تدوین شده که پیش می‌رود. با حمایت جامعه فوتبال و پیشکسوتان که نور دیده و تاج سر ما و محور خیلی از تصمیمات مشورت آن‌ها خواهد بود، ان‌شاالله تیم‌های ملی ما نتیجه بگیرند و دل میلیون‌ها ایرانی را شاد کنند.

اصولی در خصوص بحث پاداش‌های جام جهانی شامل سکه و خودروی پژو ۲۰۶ و بیانیه ای که متعاقباً فدراسیون منتشر کرد یادآور شد: برخی از این مسائل در حوزه تصمیم گیری فدراسیون فوتبال نبوده است. اطلاع دقیقی ندارم که سکه‌ها چقدر بوده است. اصلاً در فدراسیون چنین چیزی نبوده است. آنچه بوده کاملاً شفاف و روشن است. طبق چارچوب قانونی و قابل دفاع فدراسیون عمل کرده و عمل می‌کند. آنچه خود هیأت رئیسه تصویب کرده در چارچوب آئین نامه و روال قبل بوده است. در همان چارچوب هم دفاع کردیم.

وی در مورد اینکه برپایی مینی کمپ برای تیم ملی باعث زیاد شدن قیمت بازیکنان در نقل و انتقالات می‌شود، گفت: مینی کمپ در زمان کی روش طرح شد. پس این نگاه نقض می‌شود. اگر کسی فکر کند مینی کمپ برای چنین هدفی برگزار می‌شود، ناقض ماجرا این است که زمان کی‌روش و نزدیک به جام جهانی این مینی کمپ‌ها برگزار می‌شدند. اتفاقاً خیلی از کارشناسان شناخته شده فوتبال برپایی مینی کمپ را تأیید کردند که فرصتی است بازیکنان جوان بیشتر دیده شوند. کار جدیدی نیست و ادامه همان کاریست که از قبل مورد تأیید فدراسیون و هیأت رئیسه هم بوده است.

اصولی در مورد مصوبه سقف بودجه، عنوان کرد: در سازمان لیگ انجام بحث‌ها شده، دوستان در حوزه تخصصی بیشتر توضیح می‌دهند.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

کلاس های آنلاین گاج مارکت
دکمه بازگشت به بالا