استان ها

صادرات محصولات کشاورزی لرستان به نام استان‌های دیگر

صادرات محصولات کشاورزی لرستان به نام استان‌های دیگر



به گزارش خبرنگار مهر، سید عماد شاهرخی شامگاه یکشنبه در دیدار با فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، اظهار داشت: جهاد نقش بسیار مؤثری در هشت سال دفاع مقدس داشت و به‌عنوان سنگرسازان بی سنگر دوشادوش بسیج، ارتش و سپاه در این دوران نقش‌آفرینی کرده است.

وی تصریح کرد: جهاد سازندگی در لرستان با تقدیم ۸۵ شهید، ۱۵۰ جانباز، ۲۲ آزاده و بیش از شش هزار اعزام نقش مؤثری در دوران دفاع مقدس داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، ادامه داد: این روحیه جهادی به معنای واقعی در کار ادامه دارد و همکاران پای امنیت غذایی و سلامت مردم ایستاده‌اند.

تولید تخم‌مرغ به ۱۱ هزار تن رسید

شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود به میزان خرید گندم گریزی زد و گفت: در سال ۱۴۰۰، ۱۲۲ تن گندم خریداری شده است، در سال ۱۴۰۱ نیز ۲۷۵ تن و در سال زراعی قبل با گندم بذری ۵۳۰ هزار تن خریداری شده است.

وی افزود: یعنی چهار برابر افزایش تولید گندم در دولت سیزدهم رخ‌داده است. جذب سه برابری ادوات کشاورزی، کسب رتبه سوم جهش تولید در دیمزارها و… از دیگر اقدامات صورت‌گرفته در حوزه کشاورزی لرستان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم بیش از ۱۰۰ واحد فعال و نیمه‌فعال به چرخه تولید آمده‌اند، تصریح کرد: با راه‌اندازی دو واحد غیرفعال تولید تخم‌مرغ در استان، میزان تولید از هشت هزار تن به ۱۱ هزار تن رسیده است.

صادرات محصولات لرستان به نام استان‌های دیگر

شاهرخی، اظهار کرد: مغفول ماندن صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان، موجب خام‌فروشی و صادرات محصولات لرستان به نام سایر استان‌ها شده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، ۱۳ واحد فراوری و بسته‌بندی فعال و راه‌اندازی شده است که از این تعداد پنج واحد نیز نشان استاندارد را دریافت کرده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، عنوان کرد: با اقدامات صورت‌گرفته، تا دهه فجر نیز پنج واحد فراوری و بسته‌بندی نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

شاهرخی، بیان کرد: این اقدامات نوید می‌دهند تا از خام‌فروشی جلوگیری و زنجیره ارزش‌افزوده محصولات کشاورزی به یک زنجیره کامل تبدیل شود.

از اعتبارات سفر دولت چه خبر؟

وی عنوان کرد: در مجموعه کشت و صنعت به دنبال احداث پایانه صادراتی هستیم و با وجود هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی در این مجموعه، قطعاً می‌توان اقدامات و کارهای بزرگی را انجام داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، افزود: در سفر اول ریاست‌جمهوری ۸۵۵ میلیارد تومان به بخش کشاورزی تخصیص یافت که نسبت به سایر استان‌ها کم بود و عقب‌ماندگی‌ها را جبران نمی‌کرد به دلیل وفاق و همدلی مدیران در دولت سیزدهم انصافاً روند روبه‌رشدی شروع شده است، و طی تلاش یک‌ساله و بیش از ۲۰ سفر کشاورزی، دیدارهای مختلف و… هزار میلیارد تومان متمم سفر به بخش کشاورزی لرستان اختصاص یافت و رقم سفر ریاست‌جمهوری به هزار و ۸۵۵ میلیارد تومان افزایش یافت، لرستان تنها استانی بود که این رقم را به‌عنوان متمم سفر دریافت کرد.

سرمایه‌گذاری ۶۸ هزارمیلیاردریالی در حوزه کشاورزی

شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: ارتباط تنگاتنگی با بسیج سازندگی داریم در ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، رقمی معادل ۵۵ میلیارد تومان در اختیار بسیج قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ایستگاه پمپاژ در کوهدشت به نام «کلین» با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی یکی از پروژه‌ها است که ظرف دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به انعقاد قرارداد قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، گفت: این قرارگاه با کار و تلاش جهادی و هدف توسعه و آبادانی و مشارکت در حوزه زیرساخت بخش کشاورزی تأثیر قابل‌توجهی در رشد تولید، افزایش راندمان و بهره‌وری آب در حوزه کشاورزی استان خواهد داشت.

شاهرخی، ادامه داد: تفاهم‌نامه‌ای با مبلغ ۶۸ هزار میلیارد ریال با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد شده که بر اساس آن طرح‌های مشمول آب‌وخاک سازمان اعم از کانال‌های آب‌بر، انتقال آب با لوله، احداث استخر، بندهای آب‌بندان، ایستگاه‌های پمپاژ و … طی سه‌ساله عملیاتی خواهند شد.

وی گفت: از این مبلغ، ۹۳ میلیارد تومان ابلاغ شده است پروژه‌ها مشخص شده است و ضمن توافق ضمنی، نسبت به سایر استان‌ها جلو هستیم؛ اما لازم است تاریخی مشخص شود تا به‌صورت رسمی عملیات اجرایی رسماً آغاز شود.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

کلاس های آنلاین گاج مارکت
دکمه بازگشت به بالا