اقتصادی

رکورد تاریخی تولید ۱.۸ میلیون تن گندم در مزارع خوزستان

رکورد تاریخی تولید ۱.۸ میلیون تن گندم در مزارع خوزستان



به گزارش خبرنگار مهر، حسین رنجبر اقدم بعد از ظهر امروز چهارشنبه در جلسه شورای کشاورزی شهرستان شوش ضمن اشاره به رسالت سازمان حفظ نباتات کشور اظهار کرد: این سازمان به عنوان یک نهاد حاکمیتی نقش بسیار مهم و ارزنده‌ای در تأمین و ارتقای ضریب امنیت غذایی جامعه دارد.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص ارتقای ضریب امنیت غذایی کشور اشاره و بیان کرد: یکی از مطالبات مهم مقام عظمای ولایت از وزارت جهاد کشاورزی دستیابی به خودکفایی و امنیت غذایی کشور است که ما موظف هستیم همه تلاش خود را برای دستیابی به این امر مهم به کار بندیم.

رنجبر اقدم گفت: طبق آمارهای سازمان‌های جهانی و بین‌المللی اگر اقدامات مناسب و راهبردهای کنترلی برای مبارزه با عوامل بیماری‌زا در زمینه کشاورزی صورت نگیرد، بین ۳۵ تا ۴۰ درصد محصول کشاورزان دچار آسیب خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته در استان خوزستان شاهد رکورد بی سابقه‌ای در تولید و خرید تضمینی گندم بودیم، تصریح کرد: تولید یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن گندم در مزارع خوزستان یک رکورد تاریخی در کشور بود که با یاری خداوند، همت والای کشاورزان و همکاری و مساعدت همه همکاران در سازمان جهاد کشاورزی برای این استان به ثبت رسید.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه استان خوزستان برای کشور بسیار ارزشمند بوده و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، یادآور شد: خوزستان، استانی است که برگردن تمام مردم کشور حق دارد.

رنجبر اقدم به پتانسیل و ظرفیت‌های استان خوزستان در بخش کشاورزی اشاره و تصریح کرد: خوزستان به دلیل دارا بودن پتانسیل‌های بسیار بالا در بخش کشاورزی می‌تواند در راستایی تحقق و دستیابی به امنیت غذایی کشور نقش ارزنده و بسزایی داشته باشد.

وی در ادامه حوزه حفظ نباتات را یکی از اجزای مهم برای دستیابی به رشد تولید برشمرد و گفت: همکاران ما در مدیریت حفظ نباتات استان با حضور مستمر در کنار کشاورزان و تولیدکنندگان و ارائه راهکارها و توصیه‌های فنی یاریگر کشاورزان سخت‌کوش استان بوده و از هدر رفت دسترنج این عزیزان جلوگیری کردند.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا