اجتماعی

سفرهای غیرضروری به پنج استان تحت خطر ممنوع

سفرهای غیرضروری به پنج استان تحت خطر ممنوع



به گزارش خبرنگار مهر، پیر حسین کولیوند با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر در آماده باش کامل است؛ گفت: ۱۰۰ تیم عملیاتی در ۵ استان با وضعیت قرمز حضور دارند. از قبل بالگردها به این مناطق اعزام شده‌اند؛ البته توصیه ما عدم حرکت و نرفتن به سفرهای غیر ضروری است. هلال احمر کاملاً آماده امدادرسانی در مناطق احتمالی سیل زده است.

رئیس سازمان هلال احمر گفت: همه دستگاه‌ها در سازمان امداد و نجات با مدیریت جناب دکتر نامی حضور دارند اما چند توصیه جدی وجود دارد؛ کسانی که بیماری حاد و بیماری مزمن دارند؛ بهتر است خود را به مناطق امن‌تر برساند و از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند. مادران بارداری که امکان زایمان در روزهای آتی را دارند باید به مناطق و شهرهای بزرگ‌تر مراجعه کنند. هر فردی که ممکن است در روزهای آینده نیازمند مراجعه به پزشک داشته باشد بهتر است به مناطق بزرگ‌تر و شهرها برود تا اگر خدای نخواسته سیلاب منجر به قطع راه‌های روستایی و عشایری شد؛ به مناطق امن‌تر رفته باشند.

وی با توجه به اینکه استان‌های معین ۵ استان در خطر هم وضعیت نارنجی دارند؛ گفت: این مطلب درست نیست که استان‌های معین خودشان وضعیت نارنجی داشته باشند. ۱۰ استان را به عنوان استان معین انتخاب کردیم؛ ضمن اینکه برای هر استان تحت خطر دو یا سه استان معین انتخاب کردیم.

سامانه بارشی عصر امروز وارد کشور شده و از فردا سه شنبه این سامانه بارشی تقویت خواهد شد و در بخش‌های غرب و جنوب غرب کشور وجود خواهد داشت. بیشترین شدت سیل آب در استان‌های ایلام، کردستان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و لرستان است و در این استان‌ها سیلاب و طغیان رودخانه‌ها را شاهد خواهیم بود.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا