استان ها

قربانعلی ابوطالبی

قربانعلی ابوطالبی



  • استان: مازندران
  • حوزه انتخابیه: قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی
  • شعار انتخاباتی: (تغییرات و انقلاب صنعتی درشهرها و روستاها و ایجاد اشتغال جوانان)

پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

قربانعلی ابوطالبی یکی از داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است که در زیر رزومه کوتاهی از ایشان و پاسخ‌هایشان به سوالات مهر در دو بخش کشوری و استانی را می‌خوانید:

– مرد تغییرات در صنعت شهرها و روستاها و ایجاد اشتغال جوانان

سوالات کشوری:

* مهم‌ترین آسیب کارکردی مجلس شورای اسلامی از نگاه شما چیست؟

بسیاری از قانون‌ها به روز نیستد و با شرایط جامعه مخصوصاً معیشت مردم بایستی بیشتر کار شود. چانه زنی بیشتر نمایندگان پایین است و فقط منفعت خود را می‌بینند و محافظه کار و خودبین هستند و محرومان و روستاییان را فراموش کردند و اشغال در روستاها فراموش شده است

*مجلس برای تقویت نقش نظارتی و تقنینی خود باید دست به چه اقداماتی بزند؟

اصلاً نظارتی روی قانون‌های تصویب شده ندارند و همشن دنبال چانه زنی برای منفعت خود هستند

*نمایندگان چرا نباید اسیر تجمل‌گرایی شوند و برای پرهیز از این آسیب، چه اقداماتی ضرورت دارد؟

فعلاً که بیشتر نمایندگان تجمل گرا و دنبال هر گونه رانت هستند

*همکاری و همراهی میان مجلس و سایر قوا و دستگاه‌ها چه تأثیری می‌تواند بر پیشرفت کشور داشته باشد؟ به نظر شما مهمترین تجلی‌گاه این همراهی و همکاری چیست؟

همراهی تمامی ارکان مجلس با دولت و ملت است نه تصمیمات خودسرانه، ولی نعمتان خود را که مردم هستن د کوچک نشمارند و اگر همین مردم نبودند الان در این موقعیت حساس نبودند.

*مردمی بودن یکی از خصیصه‌های مهم هر نماینده باید باشد. یک نماینده چگونه می‌تواند این خصیصه را تحقق بخشد بدون آنکه در ورطه عوام‌زدگی و طرح شعارهای غیر واقع‌بینانه اسیر شود؟

باید در دفاتر مردمی خود در حوزه خود بیشتر حضور داشته باشد.

* طبق قانون اساسی یک نماینده در قبال همه مردم ایران مسؤولیت دارد. برای تحقق این اصل مهم و جلوگیری از بخشی زدگی، باید چه مواردی مد نظر قرار گیرد؟

جلسات مکرر باید با یکدیگر باید با برنامه ریزی داشته باشند نه اینکه هرکس پی کار و لابی برای خودش باشد

سوالات استانی:

* با توجه به ورود سالانه ۶۰ میلیون مسافر به استان، چه برنامه مدون و پایداری برای توسعه گردشگری در مازندران دارید؟

ایجاد اشتغال در روستاها و شهرها و ایجاد بوم گردی و ایجاد بازارچه‌های تولیدات صنایع دستی در روستا و شهر. ایجاد امکانات گردشگری مسافران و اسکان آنها در روستا و شهر با ایجاد هتل‌ها و متل‌ها و خانه‌های روستایی به سبک منطقه بدون تغییرات بافت روستا و امکانات ویژه برای روستاها ساخت. مسیر راه‌های روستایی و حتی در صورت امکان ایجاد راه کابلی یا تله کابین برای مناطق سر سبز منطقه و همچنین ورود صنایع جدید و نو در شهرها

* برای توسعه و استانداردسازی راه‌های مواصلاتی استان چه برنامه‌ای دارید؟

با توجه به راه بین المللی این منطقه و زیبایی مسیر بایستی بدون هیچ گونه تغییر در بافت پوشش جنگلی منطقه و بدون هیچ گونه تغییر و کمک گرفتن از مشاوران آگاه به این امور راهسازی که بدون آسیب رساندن می‌توانند راه ایجاد کنند حتی استفاده از مشاوران خارجی و پیمانکاران خارجی.

* تغییرکاربری گسترده اراضی در مازندران یکی از معضلات این استان است. بنابر آمار رئیس فراکسیون امنیت غذایی مجلس شورای اسلامی، از ۶۰۰ هزار هکتار اراضی در مازندران، طی سه دهه گذشته ۲۰۰ هزار هکتار زمین تغییر کاربری داده‌اند. برای جلوگیری از این روند فاجعه بار، چه تدابیری باید اندیشیده شود؟

باید دید اینکه مازندران فقط قطب کشاورزی است را از ذهن دور کرد. علاوه بر قطب کشاورزی و مبارزه با از بین بردن زمین‌های کشاورزی، صنایع و امکانات مناسب برای کشاورزی در کنار تولیدات کشاورزی با ایجاد صنایع مولد، و صادرات صنایع کشاورزی به موقع و در اسرع وقت. ایجاد کارخانجات مناسب و همچنین ایجاد بنادر و صادرات به موقع تولیدات کشاورزی. همچنین ایجاد صنایع نو و جدید. همچنین ایجاد دهکده ورزشی در این حوزه بسیاری از معضلات حتی مانع خروج ارز شده و باعث سیو و ورود ارز به داخل کشور، از طریق صادرات و ایجاد بندر و دهکده ورزشی در این حوزه‌ها خواهد شد.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا